Žilinskí inžinieri spolupracujú na digitalizácii nórskych železníc s dĺžkou viac než 4-tisíc kilometrov


Foto: Žilinskí inžinieri spolupracujú na digitalizácii nórskych železníc s dĺžkou viac než 4-tisíc kilometrov Foto: Siemens Mobility, s. r. o.

Žilinskí inžinieri spolupracujú na pokrokových riešeniach pre nórske železnice. Až 39 zamestnancov pobočky Siemens Mobility v Žiline sa zaslúži o digitalizáciu infraštruktúry nórskej železničnej siete. Ide o najväčšiu zákazku tohto typu v histórii spoločnosti Siemens.

Úlohou inžinierov a programátorov je vybaviť celú nórsku trať s dĺžkou viac než 4-tisíc kilometrov novým európskym zabezpečovacím systémom ETCS Trainguard Level 2 v kombinácii s ďalšími technológiami. Súčasťou tohto systému sú aj systémy detekcie vlakov, výhybkové automaty, digitalizované železničné priecestia a traťová infraštruktúra.

Prvá nórska trať, kde bude využitý tento systém, by mala byť spustená už v tomto roku. V okolí Osla je spustenie nového systému riadenia vlakov plánované v roku 2026 a celá Nórska železnica by mala byť digitalizovaná najneskôr do roku 2034.

„Nový digitálny signalizačný systém zvyšuje bezpečnosť, presnosť a kapacitu železničného systému a bude dokončený v roku 2034. Zmluva zahŕňa aj služby údržby na 25 rokov,“ uviedla Anna Ďuranová zo Siemens Mobility.

Bezpečnostný systém taktiež umožní prenášanie návestných znakov priamo do kabíny rušňovodiča, čo pomôže k zvýšeniu bezpečnosti na železniciach. Nový systém riadenia vlakov, ktorý je súčasťou európskej normy, nahradí viac než 20 rôznych národných systémov. Tento krok zjednoduší cestovanie po celej Európe.


„Napríklad nákladný vlak môže jazdiť z Talianska až do Nórska bez toho, aby bolo potrebné meniť lokomotívu na hraniciach. Vďaka tomu bude preprava tovaru a cestujúcich rýchlejšia a s nižšími nákladmi, ako je tomu dnes,“ priblížila Anna Ďuranová.

Žilinskí inžinieri pracujú na viacerých súčastiach tohto rozsiahleho projektu. Zamestnanci Siemens Mobility v Žiline zabezpečujú softvérový aj hardvérový inžiniering, vytvárajú virtuálnu kópiu celej nórskej železničnej siete a pracujú na modeloch, traťových schémach a plánoch s komponentami zabezpečovacích systémov, ktoré sú pripravené na inštaláciu.

„Svojou vytrvalosťou, zmyslom pre detail a poznávaním nových technológii sa stávajú najlepšími vo svojom obore. Za mňa osobne boli ľudia vždy ten najdôležitejší artikel v pracovnom prostredí.  Mojim cieľom je poskytnúť im tie najlepšie pracovné podmienky pre náš spoločný úspech. Za ich nasadenie a prácu som nesmierne vďačný,” povedal o zamestnancoch Siemens Mobility vedúci tímu Dušan Matej.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu