Úspech školy na Orave. S projektom Vtáčí ostrov sú vo finále medzinárodného oceňovania


Foto: Úspech školy na Orave. S projektom Vtáčí ostrov sú vo finále medzinárodného oceňovania
Galéria: 4 fotky

Stredná odborná škola podnikania a služieb v Námestove sa stala finalistom medzinárodného oceňovania regionálnej ceny za vzdelávanie spojené s úspešnou praxou v strednej a východnej Európe (Regional Award for Succesfull Service-Learning Practice in Central and Eastern Europe).

So svojím projektom Vtáčí ostrov sa zaradila medzi najkvalitnejšie service learningové (implementácia výchovy a vzdelávania k dobrovoľníctvu v prostredí škôl) projekty v celom európskom regióne.

Platforma dobrovoľníckych centier a organizácií sa spojila s medzinárodnými partnermi a Angažovaná škola sa tak stala súčasťou internacionálneho oceňovania, pripravovaného v spolupráci so zahraničnými organizáciami.

Riaditeľku školy Eriku Šuškovú sme oslovili, či by nám spolu so zamestnancami školy nemohla priblížiť, čo všetko predchádzalo nominácii na túto cenu.


Čo všetko robili študenti v rámci projektu Vtáčí ostrov?
Študenti pomáhali pri čistení a starostlivosti o Vtáčí ostrov – o chránené územie (CHKO) Horná Orava, ktoré je domovom pre mnohé druhy chránených vtákov. Celý projekt bol realizovaný v spolupráci so Správou CHKO Horná Orava pod vedením Šimona Kertysa.

Čo predchádzalo nominácií na cenu?
Oceneniu predchádzalo získanie titulu Angažovaná škola 2021 na národno-slovenskej úrovni. Pod záštitou ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu vzniklo národné oceňovanie Angažovaná škola pre materské, základné a stredné školy, ktoré do svojich osnov zaviedli výchovu k dobrovoľníctvu a svoje vyučovanie tak prepájajú s potrebami reálneho života. Smerom k modernej výučbe pomáha školám zavedenie medzinárodne etablovanej vyučovacej stratégie service learning. Ministerstvo školstva dlhodobo vníma dobrovoľníctvo ako cestu rozvoja mladého človeka a prijalo koncepciu výchovy a vzdelávania detí a mládeže k dobrovoľníctvu a naďalej podporuje opatrenia na jej napĺňanie.  

Do druhého ročníka oceňovania sa prihlásilo 15 škôl, pričom odborná komisia posunula do finálnej fázy nakoniec 8 projektov. Tie popisovali, aké dobrovoľnícke aktivity škola realizovala. Pri hodnotení bolo rozhodujúce aktívne zapojenie žiakov a žiačok, participácia komunity na aktivite a prepojenie učebných osnov s navrhnutými riešeniami problémov. V komisii boli zastúpené odborníčky z mimovládneho sektora, akademickej sféry aj zástupca ministerstva školstva, ktorí sa dlhodobo venujú stratégii service learning, vzdelávaniu učiteľov a učiteliek v tejto oblasti a ich podpore, ako aj podpore žiakov a žiačok a študentov a študentiek v jej implementácii.

Financovanie projektu
Projekt je podporený z dotačnej schémy Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Programy pre mládež na roky 2014 – 2021, ktorú administruje IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže, Nadáciou Slovenskej sporiteľne a Komunitnou nadáciou Zdravé mesto. Organizátorom je Platforma dobrovoľníckych centier a organizácií.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu