Stavba obchvatu Porúbky nepatrí medzi priority, z dôvodu vysokých nákladov bola príprava pozastavená


Foto: Stavba obchvatu Porúbky nepatrí medzi priority, z dôvodu vysokých nákladov bola príprava pozastavená

Pri Žiline momentálne prebieha dostavba kľúčového úseku diaľnice D1 vrátane tunela Višňové, ktorá výrazne odbremení úsek cesty prvej triedy I/18 zo Strážova do Vrútok. Kým práce na dokončení rozostavanej diaľnice napredujú výrazným tempom, dobudovanie chýbajúcej časti diaľničného privádzača v Žiline je v nedohľadne.

Začiatkom roka odovzdala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) do užívania motoristom nový úsek privádzača, ktorý spája Žilinu s diaľnicou D1 a tvorí tak súčasť južného obchvatu. Projekt „Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina, II. etapa“ však nerieši napojenie frekventovanej cesty I/64 smerom od Rajeckej doliny.

Motoristi tak musia naďalej využívať na trase zo Žiliny do Prievidze pôvodné cestné komunikácie vedúce cez mestskú časť Bytčica a obce Lietavská Lúčka a Porúbka. Prejazd cez obývané oblasti sa v čase dopravnej špičky nezaobíde bez zdržaní, kolóny sú niekedy dlhé aj vyše kilometra.

Národná diaľničná spoločnosť v rámci spustenia privádzača zrealizovala niekoľko zmien, ktorých cieľom malo byť zmiernenie negatívnych dopadov na premávku. Obyvatelia Rajeckej doliny sa teraz dostanú do práce či domov o niečo rýchlejšie, stále si však postoja v kolónach. Dopravu vie rýchlo ochromiť aj drobná nehoda či škodová udalosť.


Pôvodný obchvat Porúbky, dnes už „Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina, I. etapa“, má vydané územné rozhodnutie, ktoré zabezpečovala ešte Slovenská správa ciest (SSC). Stavba však nie je majetkovoprávne vysporiadaná a nemá stavebné povolenie. V prípade, ak by sa zrealizovala, motoristi by sa na nový obchvat napájali už pri Slnečných skalách a plynule by prechádzali do Žiliny na Rajeckú cestu.

Keďže projekt momentálne nepatrí medzi priority ministerstva dopravy, vodiči budú musieť naďalej trpieť zlú dopravnú situáciu v Bytčici a Lietavskej Lúčke.

„Obchvat Porúbky nie je zaradený medzi prioritné stavby, na základe analýzy ÚHP je jeho príprava pozastavená z dôvodu vysokých nákladov. V prípade zabezpečenia finančného krytia budeme v príprave projektu pokračovať v zmysle schválených investičných priorít výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na území Slovenska,“ uviedla Eva Žgravčáková, hovorkyňa NDS.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu