Vodič z nehody pod Strečnom mal najazdené 1,5 milióna kilometrov bez nehody. Priemerný vek v SAD Žilina je 50 rokov


Foto: Vodič z nehody pod Strečnom mal najazdené 1,5 milióna kilometrov bez nehody. Priemerný vek v SAD Žilina je 50 rokov Foto: HaZZ Žilina

V nedeľu 5. septembra 2021 sa krátko po 11. hodine stala na ceste prvej triedy I/18 v Strečne dopravná nehoda, pri ktorej došlo k zrážke autobusu SAD Žilina s prívesom na prevoz bicyklov a niekoľkých protiidúcich vozidiel.

Nehoda si vyžiadala život spolujazdkyne v jednom z vozidiel, z miesta boli na ošetrenie prevezení vodič autobusu a ďalší traja účastníci dopravnej nehody. Príčina vzniku nehody je zatiaľ neznáma, dlhoročný vodič spoločnosti pravdepodobne dostal infarkt. 

Vodič autobusu s cyklovlečkou idúci na pravidelnej linke z Turčianskych Teplíc do Žiliny dostal počas jazdy pravdepodobne infarkt. Prešiel do protismeru, kde došlo k stretu s ďalšími vozidlami. V autobuse boli v tej chvíli ešte jedna cestujúca a stevard zodpovedný za správne nakladanie bicyklov na cyklovlečku. Vodiča krátko po nehode previezla sanitka do žilinskej nemocnice, cestujúca a stevard boli bez zranenia,“ informovala po nehode hovorkyňa SAD Žilina Ivana Strelcová. 

Aktuálne je podľa informácií hovorkyne vodič práceneschopný, bližšie informácie o jeho zdravotnom stave nie sú k dispozícii. 59-ročný muž pracuje v SAD Žilina od roku 1984 a prednedávnom dosiahol métu 1,5 milióna najazdených kilometrov bez nehody.

Priemerný vek vodičov žilinskej spoločnosti je o niečo nižší - na úrovni približne 50 rokov, čo je zhodné s celoslovenským priemerom vodičov v odvetví.

„Vodiči SAD Žilina absolvujú všetky pravidelné prehliadky v zmysle platnej legislatívy. Čím vyšší je ich vek, tým častejšie sú povinné prehliadky. Celkovo sa dá povedať, že vodiči majú povinný zvýšený zdravotný dohľad oproti bežnej populácii,“ doplnila Strelcová.


Vodiči môžu jazdiť dovtedy, kým spĺňajú zákonné podmienky

Maximálny vek vodičov stanovený zákonom nie je, vykonávať povolanie môžu dovtedy, kým spĺňajú zákonné podmienky - absolvovanie povinnej lekárskej prehliadky a psychotestov.

Pri dosiahnutí dôchodkového veku väčšina vodičov podľa hovorkyne ukončí pracovný pomer. Záujem o výkon povolania SAD Žilina eviduje, znižujú ho niektoré podmienky pre výkon. Napríklad minimálny vek vodiča je 24 rokov:

„To znamená, že ak aj mladý človek ukončí stredoškolské vzdelanie, pokojne napríklad na Dopravnej akadémii, nemôže vykonávať prácu vodiča skôr než o cca 6 rokov. Taktiež, náklady na obstaranie vodičského oprávnenia na skupinu D a povinných kvalifikácií si vyžadujú vysoký počiatočný vklad do vzdelania,“ potvrdila hovorkyňa.

Žilinský dopravca má dostatok vodičov. „Dochádza u nás k bežnej prirodzenej fluktuácii. K dostatku vodičov prispieva aj motivujúce finančné ohodnotenie a viacero firemných benefitov. Naši vodiči, ako jedni z mála na Slovensku, absolvujú aj školenia v Škole bezpečnej jazdy v Orechovej Potôni,“ uzavrela Ivana Strelcová zo SAD Žilina.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu