Neskoré kosenie v Žiline spôsobil daždivý máj aj koronavírus u niektorých pracovníkov údržby


Foto: Neskoré kosenie v Žiline spôsobil daždivý máj aj koronavírus u niektorých pracovníkov údržby Foto: ilustračné

Kosenie trávnikov a ošetrovanie drevín zabezpečuje pre žilinskú radnicu dvojica externých spoločností, dnes informovalo mesto o zdržaní v dodávke služieb. Vysokú a nepokosenú trávu na viacerých miestach v Žiline zapríčinilo niekoľko faktorov:

„Súčasný časový sklz kosenia trávnatých plôch v niektorých častiach mesta je spôsobený objektívnymi dôvodmi na strane dodávateľa prác pre mesto. U pracovníkov, ktorí zabezpečujú kosenie, bolo zaznamenané ochorenie COVID-19. Niektorí sú preto práceneschopní, iní musia absolvovať povinnú karanténu. Ďalším dôvodom, prečo sa kosenie tento rok neuskutočňuje s takou intenzitou, s akou sa plánovalo, bolo množstvo daždivých dní v mesiaci máj, čo komplikovalo priebeh prác,“ informoval hovorca mesta Vladimír Miškovčík.

Zazmluvnený dodávateľ mestu ohlásil dôvody, pre ktoré nastalo zdržanie a následne prisľúbil okamžitú nápravu v rámci aktuálnych možných kapacít. O rovnakom časovom sklze sme informovali presne pred dvoma rokmi, aj vtedy daždivé dni znemožnili realizovať práce podľa harmonogramu. Vlhké a teplé počasie je navyše ideálnym k zrýchleniu rastu trávy.


Vysoká nepokosená tráva môže predstavovať nebezpečenstvo najmä v okolí križovatiek, kde vodiči nemajú dobrý výhľad a sťažuje im to rozhodnutie o vchádzaní do križovatky. Potenciálne riziko sa snaží pomôcť vyriešiť Bohumil, od včerajšieho dňa si dal záväzok a kosí jednu križovatku denne na nebezpečných a frekventovaných úsekoch. Vďaka jeho práci uľahčil odbáčanie na Vlčincoch.


Vlastné služby majú umožniť flexibilnejšiu reakciu

Už niekoľko mesiacov mesto Žilina deklaruje nesúlad medzi úrovňou dodávaných služieb zo strany externých dodávateľov a potrebami mesta. Za týmto účelom odhlasovalo Mestské zastupiteľstvo v Žiline zriadenie vlastného podniku technických služieb, aktuálne sa pripravuje zriadenie stopercentnej mestskej firmy:

„Máme dlhodobý zámer zlepšiť a optimalizovať správu verejného priestranstva v Žiline. Externé spoločnosti, ktoré dnes pre mesto pri správe verejného priestranstva pracujú, majú rôzne zmluvné podmienky, ktoré už nereflektujú aktuálne požiadavky. Problémom je napríklad aj nedostatočná flexibilita či koordinácia jednotlivých dodávateľov pri výkone prác a ich následná kontrola. Preto sme iniciovali vznik technických služieb mesta, ktoré, verím, prispejú k efektívnejším a flexibilnejším procesom,“ vysvetlil primátor Peter Fiabáne.

Skontrolovať, či sa jednotlivé práce vykonávajú podľa harmonogramu, môžu aj samotní obyvatelia na internetovej stránke mesta v sekcii komunálne služby. V aktualizovanom harmonograme práce sa vždy na týždeň dozvedia, kedy a kde prebieha údržba a čistenie ciest, kosenie trávnikov, ošetrovanie drevín alebo údržba kvetinových záhonov či zber nečistôt. V závislosti od vývoja počasia sa tento harmonogram môže meniť.

Za účelom zlepšenia čistoty verejného priestranstva zapojilo mesto do služby aj upratovaciu čatu, zloženú z piatich pracovníkov. Tí pomáhajú dočisťovať vybrané úseky v meste podľa potreby.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu