Diaľničiari odovzdali úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, v meste poklesne doprava o 13-tisíc áut


Foto: Diaľničiari odovzdali úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, v meste poklesne doprava o 13-tisíc áut Foto: ndsas.sk

Národná diaľničná spoločnosť dnes 21. decembra 2020 odovzdala motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, pre aktuálne platné opatrenia prebehlo odovzdanie len symbolickým prestrihnutím pásky na videu zo strany zainteresovaných. Spolu 5 673 metrov novej vozovky prinesie úľavu najmä obyvateľom Čadce a okolitých dedín.

Obchvat Čadce odbremení región od negatívnych sprievodných javov dopravy ako je hluk, exhaláty aj dopravné nehody. Motoristi by mali na novej ceste ušetriť približne 6 minút jazdy oproti pôvodnej trase. Úsek diaľnice je zároveň napojením križovatku Slovenska s Poľskom a Českom. Stavbu realizovali spoločnosti STRABAG, PPORR a HOCHTIEF SK.

„Sprevádzkovaním diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec príde k odľahčeniu cesty I/11 v intraviláne mesta o tranzitnú dopravu s intenzitou na úrovni zhruba 12 000 - 14 000 vozidiel denne, z ktorých okolo 35% bude tvoriť nákladná doprava. Výskumný ústav dopravný odhaduje, že v severnej časti mesta poklesnú dopravné intenzity na zhruba 4 000 vozidiel za deň z pôvodného celkového objemu dopravy na úrovni okolo 17 000 vozidiel,“ informovala Národná diaľničná spoločnosť. 


Výstavba úseku začala koncom roka 2016 a zmluvná cena za stavbu, spolufinancovanú Európskou úniou, predstavuje 239 miliónov eur bez DPH. Novootvorený úsek diaľnice D3 je súčasťou európskeho multimodálneho koridoru.


„Verím, že motoristi aj občania regiónu ocenia nový úsek, že im bude dobre slúžiť. Šesťkilometrový obchvat Čadce totiž skráti v dopravnej špičke čas jazdy cez Kysuce až o 30 minút. A my pokračujeme ďalej, v príprave zvyšných úsekov na ťahu D3,“ dodal Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR. 

Na obchvate Čadce sa nachádza 19 mostov, čo predstavuje až 43 percent z celkovej trasy. Najdlhší z nich má 832 metrov. Zároveň sa vybudovalo takmer 12 kilometrov protihlukových stien.

Počas stavebných prác vyviezli 618-tisíc metrov kubických zeminy, do násypov bolo uloženého 504-tisíc metrov kubických materiálu. Výstavba pohltila 173-tisíc kubíkov betónu, samotnú vozovku potom tvorí 82-tisíc ton asfaltovej zmesi. Za štyri roky sa na stavbe podieľalo 649 pracovníkov. 



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: NDSAS