Prvá železničná elektrická jednotka Panter už prišla do Žiliny na testovanie


Foto: Prvá železničná elektrická jednotka Panter už prišla do Žiliny na testovanie Foto: ZSSK

Vo februári predstavila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) novú ucelenú elektrickú jednotku „Panter“ (EJ) z dielne konzorcia českej ŠKODA TRANSPORTATION a slovenskej ŽOS Trnava, ktorú nasadí na trate žilinského i trenčianskeho regiónu. ZSSK obstarala spolu 25 ks EJ „Panter“ v celkovom objeme 160 miliónov eur.

Prvý vlak už dorazil do Žiliny na skúšky a testovanie a ak nedôjde k zdržaniu v testoch, už v novembri odvezie prvých cestujúcich.

Nový vlak je už v Žiline. Zdroj: ZSSK

Nové vlaky poputujú na trate Žilina – Trenčín, Žilina – Čadca, Čadca – Zwardoń či Žilina – Liptovský Mikuláš. Jednotka s maximálnou rýchlosťou 160 km/h má kapacitu 343 miest na sedenie a je nízkopodlažná a klimatizovaná.

„V žilinskom i trenčianskom regióne sú na bezbariérový prechod do nového vlaku vhodné všetky železničné stanice a zastávky na modernizovanom koridore. Vlaky majú multifunkčné oddelenie pre osoby s obmedzenou mobilitou, pre invalidné vozíky, kočíky a bicykle,“ informuje Tomáš Kováč, hovorca ZSSK. 


Parametre elektrickej jednotky radu 660 

- kapacitu 343 miest na sedenie,
- bezbariérové nástupné priestory so širokými nástupnými dverami a s veľkopriestorovým interiérom (v žilinskom i trenčianskom regióne sú na bezbariérový prechod do nového vlaku vhodné všetky železničné stanice a zastávky na modernizovanom koridore),
- multifunkčné oddelenie pre osoby s obmedzenou mobilitou, pre invalidné vozíky, kočíky a bicykle,
- centrálne ovládanie dverí (otváranie/zatváranie/blokovanie), WC bunky s uzavretými odpadovými systémami a sušičom rúk,
- bezpečnostný kamerový systém, akustický a vizuálny informačný systém či systém automatického počítania cestujúcich,
- zásuvky pre napájanie prenosných zariadení (notebooky a mobily), wi-fi pripojenie na internet,
- štýlové LED osvetlenie interiéru. 

Do prevádzky budú postupne nasadené dve verzie EJ – trojčlánková s dĺžkou 80 m a s kapacitou 247 miest na sedenie (13 ks) a štvorčlánková s dĺžkou 106 metrov a s kapacitou 343 miest na sedenie (12 ks).


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: ZSSK