Privádzač z Lietavskej Lúčky chce NDS spustiť v decembri, predpokladá intenzitu 15-tisíc áut denne


Foto: Privádzač z Lietavskej Lúčky chce NDS spustiť v decembri, predpokladá intenzitu 15-tisíc áut denne

Súčasťou výstavby úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je aj diaľničný privádzač do Žiliny, Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje, že ho uvedie do prevádzky ešte v decembri aktuálneho roka.

Na stavbe úseku diaľnice medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou sa podľa slov hovorkyne Evy Žgravčákovej aktuálne realizujú práce súvisiace so sprejazdnením - dokončenie informačného systému diaľnice, riadiaceho systému tunelov či osádzanie premenného dopravného značenia.

Diaľničiari finalizujú aj práce na prístupových komunikáciách ku portálom tunelov, oplotení diaľnice a protihlukových stenách. Nová cesta aj s privádzačom by mala byť sprejazdnená ešte tento rok, zmluvné ukončenie prác je naplánované v polovici budúceho roku:  

„Za účelom prepojenia úseku s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina II. etapa sa v križovatke Lietavská Lúčka realizuje spojovacia vetva, ktorej technické riešenie je navrhnuté tak, aby bolo plne využiteľné pri následnej realizácii kompletnej križovatky Lietavská Lúčka. Na stavbe privádzača Lietavská Lúčka – Žilina II. etapa budujeme násypy, základy pre protihlukovú stenu, odvodňovacie žľaby. Realizujeme sanáciu svahov, podkladové betóny, zemné práce a úpravy pod mostami,“ uviedla hovorkyňa NDS.



Po spustení by mala predstavovať intenzita vozidiel na novom úseku diaľnice približne 15 000 automobilov za 24 hodín. Križovatka v Lietavskej Lúčke bola súčasťou zmluvy o dielo so zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, preto zvolila NDS riešenie vo forme spojovacej vetvy:

„V súlade s platnou legislatívou a právoplatným stavebným povolením sa pristúpilo k realizácii prepojenia úsekov prostredníctvom spojovacej vetvy v križovatke Lietavská Lúčka, ktorá umožní ich urýchlené sfunkčnenie a sprejazdnenie v decembri tohto roka. Lehotu výstavby privádzača Lietavská Lúčka – Žilina II. etapa ovplyvnila najmä zmena plánu organizácie výstavby a zmena plánu organizácie dopravy z dôvodu zmeny rozhodnutí dotknutých orgánov. Pod časový posun sa podpísalo aj nevyhnutné preloženie vedení vysokého napätia, ktoré kolidovali s viacerými kľúčovými objektami stavby a bránili tak zabezpečeniu plnohodnotnej výstavby diela,“ dodala Žgravčáková. 

Galéria: 23 fotiek


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu