FOTO: Po železničných tratiach v Žilinskom kraji budú jazdiť nové vlaky a vozne 1. triedy


FOTO: Po železničných tratiach v Žilinskom kraji budú jazdiť nové vlaky a vozne 1. triedy
Galéria: 6 fotiek
Foto: Železničná spoločnosť Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračuje v modernizácii svojho vozidlového parku. Vo štvrtok 25. júna predstavila v rušňovom depe vo Vrútkach dve novinky, ktoré cestujúcim zlepšia komfort pri cestovaní. Ide o novú dvojčlánkovú dieselmotorovú jednotku 861.1 a osobný vozeň 1. triedy Ampz.

Vozne prvej triedy budú postupne nasadzované na vnútroštátne ale aj medzinárodné diaľkové vlaky. Dieselmotorové jednotky sú určené pre regionálne neelektrifikované trate.

Dieselmotorová jednotka (DMJ) 861

Železničná spoločnosť objednala nové nízkopodlažné jednotky v dvoch verziách - trojčlánkové s kapacitou 171 miest na sedenie a dvojčlánkové s kapacitou 115 miest na sedenie. Využitie dvojčlánkovej verzie je najmä na tratiach s nižším počtom cestujúcich. Jej predpoklad nasadenia je v Žilinskom kraji napríklad na tratiach Vrútky - Zvolen.

V rámci modernizácie vozového parku bude do prevádzky nasadených celkovo 21 kusov nových dieselmotorových jednotiek. V súčasnosti už po tratiach v Žilinskom, Banskobystrickom a Trenčianskom kraji jazdí sedem trojčlánkových a od júla pribudnú dve dvojčlánkové. Zvyšných dvanásť kusov dvojčlánkových jednotiek bude dodaných v priebehu tohto roka.


Zaujímavou súčasťou výbavy je napríklad systém počítania cestujúcich, ktorý umožňuje počítanie nastupujúcich a vystupujúcich na každej zastávke, evidenciu počtu cestujúcich medzi stanicami a počítanie osôb zo všetkých vstupných dverí. To všetko anonymne - bez toho, aby sa dala určiť identita cestujúcich.

Celkové investičné náklady projektu modernizácie sú vo výške takmer 77-miliónov eur bez DPH, podiel Železničnej spoločnosti Slovensko predstavuje sumu viac ako 2-milióny eur bez DPH.

Vozeň 1. triedy AMPZ

Osobný klimatizovaný vozeň prvej triedy radu Ampz je určený pre vnútroštátnu a medzinárodnú diaľkovú dopravu, na elektrifikovaných aj neelektrifikovaných tratiach železničného systému. Jeho maximálna rýchlosť je 160 kilometrov za hodinu. Národný dopravca kúpil spolu 7 takýchto vozňov v celkovej hodnote takmer 14-miliónov eur bez DPH.

Vozeň Ampz bol prvýkrát nasadený v piatok 19. júna 2020 na vlak RR 701 Vápeč (Bratislava - Žilina). Ďalšie vozne tejto série budú postupne nasadzované na vnútroštátne diaľkové vlaky (trať Bratislava - Žilina - Košice) a na medzinárodné diaľkové vlaky (trať Bratislava - Praha). Dodanie všetkých vozňov by sa malo zrealizovať najneskôr do marca budúceho roka.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Železničná spoločnosť Slovensko