Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes informovala, že v rámci verejného obstarávania dokončenia úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové má za sebou prvý dôležitý míľnik. V pondelok 11. mája boli predložené žiadosti stavebných spoločností o účasť v súťaži a začal sa proces hodnotenia splnenia podmienok účasti.
„Posudzovať budeme predložené referencie či ekonomickú kondíciu spoločností. Predpokladáme, ak nebudú uplatnené revízne postupy a teda nebudú uchádzači namietať prípadné vylúčenie, že proces hodnotenia splnenia podmienok by mal byť ukončený do dvoch mesiacov,“ uvádza NDS vo svojom stanovisku.
Žiadosť o účasť predložili:
Uchádzači, ktorí splnia podmienky účasti, postúpia do ďalšej fázy, ktorou je samotný súťažný dialóg. Zo všetkých prihlásených budú vybraní len tí najlepší. Spoločnosti predstavia v súťažnom dialógu konkrétne technické riešenia, a až po ukončení budú vyzvaní na predloženie konečných ponúk zahŕňajúcich aj cenu.
Diaľničiari tvrdia, že ide o historicky najotvorenejšiu súťaž
Pred vyhlásením samotnej súťaže bol opakovane konzultovaný návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií. Ich pripomienky a návrhy boli zapracované do súťažných podkladov.
„Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze MF SR, inštitút INEKO, súťažné podklady boli taktiež predmetom ex ante kontroly zo strany ÚVO. Národná diaľničná spoločnosť zapracovala do súťažných podkladov všetky návrhy a pripomienky ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR,“ spresňuje Národná diaľničná spoločnosť.
Predpokladaná hodnota zákazky je 260,9 miliónov eur a lehota výstavby by nemala presiahnuť 36 mesiacov. V pláne je ukončiť súťaž a podpísať zmluvu o dielo do konca roka 2020.
O zhotoviteľovi nerozhodne len cena
Po novom úseku by sa mali motoristi previesť do troch rokov, odovzdanie do užívanie chce spoločnosť stihnúť do konca roka 2023. Termín predkladania žiadosti musela štátna firma dvakrát posunúť pre aktuálnu pandémiu.
Víťazná ponuka nebude posudzovaná striktne z hľadiska ekonomickej výhodnosti (váha 45 percent), do celkového hodnotenia vstupujú aj kvalitatívne kritériá. O výsledku rozhodne mix štyroch parametrov.
Jedným z nich je aj lehota na sprejazdnenie, ktorá sa podieľa na hodnotení váhou 35 percent. Ďalších 15 pripadne na množstvo akumulovanej vody v krajine a posledných 5 percent do celkového súčtu váh ovplyvní lehota na prípravu projektovej dokumentácie.