Medzi najlepšími školami na Slovensku opäť Gymnázium Varšavská a ZŠ s MŠ Školská zo Žiliny


Foto: Medzi najlepšími školami na Slovensku opäť Gymnázium Varšavská a ZŠ s MŠ Školská zo Žiliny Foto: ilustračné

Mimovládna nezisková organizácia INEKO opäť aktualizovala školské rebríčky, ktoré hodnotia základné školy, stredné odborné školy (SOŠ) a gymnáziá na základe výsledkov žiakov v celonárodných meraniach a mimoriadnych výsledkov žiakov.

imoriadne úspechy posudzuje hodnotenie podľa objemu finančných prostriedkov pridelených školám na základe účasti a výsledkov ich študentov.

Okrem toho do celkového výsledku vstupuje pri SOŠ a gymnáziách aj miera nezamestnanosti a uplatnenie absolventov. Experti rozšírili hodnotenie aj preto, aby zvýšili dôveru v rebríčky, keďže testy nemusia zachytiť objektívnu úroveň žiakov konkrétnej školy.

Ako dodáva INEKO, v aktuálnom hodnotení je negatívnym prekvapením napríklad to, že školy s vyššími zdrojmi na žiaka dosahujú mierne horšie výsledky.


V najnovších rebríčkoch majú zo Žiliny zastúpenie v najlepšej desiatke dve stálice - v kategórii základných škôl je to ZŠ s MŠ Školská, ktorej patrí s hodnotením 9,24 piata priečka. Až troch zástupcov v rebríčkoch TOP 10 má susedný okres Martin - medzi základnými školami je to na siedmej priečke ZŠ Alexandra Dubčeka.

Zdroj: ineko.sk

V kategórii gymnázií je jediným zástupcom zo Žiliny Gymnázium Varšavská cesta 1, ktoré sa umiestnilo na siedmej pozícii s celkovým hodnotením 8,39. Bilingválne gymnázium v Sučanoch získalo pri 8,83 bodoch štvrtú priečku, Gymnázium Jozefa Lettricha s 8,05 bodmi ôsmu pozíciu. 

Zdroj: ineko.sk

„Rebríčky škôl komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom. Rebríčky tak nemusia plne vypovedať o kvalite školy, môžu však byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy a najmä by mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl,“ dodáva k svojmu najnovšiemu hodnoteniu INEKO.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu