Dnes najčítanejšie
Už na jar by mali v Tepličke nad Váhom, Vrútkach, Bytči a Tvrdošíne pribudnúť prenosné ľadové plochy

03 december 2019 - 12:59

Zámer rožšírenia bikesharingu v Žiline o ďalších 200 bicyklov a 26 staníc poslanci schválili

Foto: Zámer rožšírenia bikesharingu v Žiline o ďalších 200 bicyklov a 26 staníc poslanci schválili
Foto: ilustračné

Jedným z bodov decembrového rokovania Mestského zastupiteľstva v Žiline bol aj zámer mesta Žilina rozšíriť systém zdieľania verejných bicyklov BIKEKIA o ďalšie stanice v meste a doplnenie adekvátneho počtu bicyklov. Projektu aktuálne skončila pilotná sezóna, bicykle sa tešia veľkej obľube.

Aj keď zámer je len akýmsi požehnaním poslancov na rozšírenie bikesharingu, a tí budú musieť odhlasovať ešte minimálne vyčlenenie prostriedkov z mestského rozpočtu, mesto môže pokračovať v príprave nových lokalít. To zahŕňa aj vysporiadanie vzťahov s vlastníkmi pozemkov pre umiestnenie staníc. 

„Doterajšie skúsenosti hovoria o vysokej miere využívania verejných bicyklov, čo má priamy dopad na zvyšovanie úrovne mobility v meste. Vzhľadom na obrovský záujem o túto službu a na základe mnohých požiadaviek zo strany užívateľov ako aj jednotlivých spoločností máme záujem o prípravu projektu, ktorým sa bikesharingový systém rozšíri aj do ostatných častí mesta, kde momentálne stanice absentujú,“ uvádza schválený materiál.

K dvadsiatim staniciam pribudne 26 ďalších  

Po rozšírení by malo byť v Žiline k dispozícii 320 bicyklov a 46 staníc, tie vzniknú aj ďalej od centra - napríklad v niektorých mestských častiach. „Stanice, ktoré máme vybrané, počítajú aj s mestskými časťami, ale nie všetkými. Riešime Strážov, Bytčicu, Brodno alebo Trnové,“ potvrdil na rokovaní poslancov Ľuboš Slebodník, vedúci oddelenia mobility na Mestskom úrade v Žiline.

Dnes predstavujú prevádzkové náklady sumu viac ako 134-tisíc eur, tie s rozšírením siete stúpnu. Vybudovanie ďalších stojísk a nákup bicyklov by mohli pokryť externé zdroje: 

„Stanice a bicykle máme záujem financovať prioritne z Integrovaného regionálneho operačného programu a ďalšie súvisiace náklady z iných zdrojov, ktoré budú v dané obdobie k dispozícii, či už vo forme grantu Nadácie Kia Motors Slovakia alebo iných sponzorov. V súčasnosti prebieha projektová príprava na jednotlivé stanice v meste a následne po vypracovaní bude podaná žiadosť o nenávratný finančný príspevok na IROP.“ 

Mesto nateraz predpokladá, že nové stanice a bicykle by mali byť uvedené do prevádzky koncom roka 2020. Sezóna bikesharingu začne v závislosti od počasia, predbežne by sa mohli bicykle vrátiť do žilinských ulíc v apríli. Okrem toho pribudnú v uliciach aj nové cyklostojany a šesť súčasných staníc Bikekia kapacitne rozšíria.


Nulový podiel finančných skupín má nulový vplyv na redakčný obsah.
Sme jedným z mála skutočne nezávislých médií v Žiline.

139 zdieľaní

Dopravný servis
Strážov
Policajná hliadka
12:56
Budatínska Lehota
Kolóna
12:29
Mojšova Lúčka
Kolóna
12:11
Obchodná
Kolóna
12:08
Strečno
Policajná hliadka
12:08
Zobraziť aktuálne hlásenia
Program kina
Najbližšie podujatia