Dopravný podnik mesta Žiliny postupne zhustí intervaly spojov, v hre sú aj nové linky


Foto: Dopravný podnik mesta Žiliny postupne zhustí intervaly spojov, v hre sú aj nové linky Foto: Martin Gura www.martingura.sk

Skrátenie času prepravy aj čakania na zástavkách si sľubuje od zhustenia intervalov spojov v mestskej hromadnej doprave Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. (DPMŽ). Na konci októbra uplynie mesiac, odkedy zaviedli hustejší interval spojov na linkách č. 6 a 16, ako aj menšie úpravy grafikonov na niektorých ďalších linkách.

„Dnes môžeme zhodnotiť, že zhustenie intervalov spojov jednoznačne prispieva k väčšiemu komfortu cestovania. Zásadný benefit prináša v podobe skrátenia časov čakania či prepravy  s prestupom. Zhustenie spojov nám zároveň umožňuje vyriešiť požiadavky občanov o jednotlivé posuny odchodov tak, aby stihli hromadnou dopravou prísť načas do práce alebo stihli odchod pri skončení pracovnej doby,“ uviedol riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.   

Zhustenie intervalu spojov na významných trolejbusových a autobusových linkách je podľa slov Barienčíka šancou ako obmedziť požiadavky na nové priame spojenia bez prestupu a následné zjednodušenie tarify.

Zdroj: Mesto Žilina

Zároveň môžu znížiť celkovú intenzitu premávky v meste tým, že zabezpečia plynulú náväznosť prestupov z liniek MHD na iné formy verejnej dopravy, napríklad na vlak či autobus. Pomôžu tiež motivovať vodičov, aby namiesto auta využili hromadnú dopravu. 


Okrem doterajšieho zhustenia spojov, uvažuje DPMŽ v rokoch 2020 - 2021 výrazne posilniť ďalšie trolejbusové spoje, rozšíriť ponuku autobusovej dopravy do prímestských častí či otvoriť linku spájajúcu sídliská Vlčince, Solinky, Kamennú ulicu a Bánovú. Dopravný podnik ročne prepraví viac ako 12-miliónov cestujúcich.   

„Ak by sa v budúcnosti našli zdroje na realizáciu všetkých uvedených projektov, som presvedčený, že to cestujúca verejnosť privíta. Chceme totiž poskytnúť cestujúcim a občanom mesta  benefit, spojený s adekvátnou ponukou kvality a komfortu. Aktuálne mesto Žilina finančne kompenzuje všetky zľavy v hromadnej doprave, pričom jeden z najväčších výpadkov tržieb dopravného podniku, ktorý musí financovať a nahrádzať, je bezplatná doprava žiakov, študentov alebo dôchodcov,“ podotkol Barienčík.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: TS Mesto Žilina