O pokračovaní prípravy privádzača do Porúbky rozhodnú operatívne, aktuálny úsek spustia v roku 2020


Foto: O pokračovaní prípravy privádzača do Porúbky rozhodnú operatívne, aktuálny úsek spustia v roku 2020

Výstavba diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina je v posledných mesiacoch čoraz viac diskutovanou témou. Najčastejšie sa pritom hovorí o termínoch dokončenia stavby a sprevádzkovania úseku a o potrebe dobudovania úseku Lietavská Lúčka - Porúbka, ktorý sa doteraz ešte ani nezačal pripravovať.

Podľa Žilinského samosprávneho kraja hrozí doprave v okolí Žiliny a tiež Rajeckej doliny kolaps. Župa aj dotknuté samosprávy žiadali ešte v marci tohto roka od vlády riešenia. 

„Spustenie nového úseku D1 môže paradoxne spôsobiť výrazne dopravné komplikácie priamo v meste Žilina i v smere od Rajeckej doliny,“ informovala Žilinská župa v marci. Po spustení diaľničného privádzača sa očakáva vznik tzv. lievikového efektu, kde enormný nárast tranzitnej dopravy skomplikuje situáciu v celom meste Žilina. Svoje obavy vyslovil na marcovom stretnutí aj primátor mesta Žilina Peter Fiabáne.

Na nepriaznivú dopravnú situáciu sa budú musieť pripraviť aj obyvatelia a návštevníci Rajeckej doliny. Cesta I. triedy z Rajca do Žiliny už v súčasnosti nezvláda nápor vozidiel a na zvýšenú intenzitu dopravy preto doplácajú aj obyvatelia obcí Turie, Višňové a Rosina. 

Podľa zmluvy o dielo mal byť diaľničný privádzač dokončený a spustený ešte v júni 2019. Komplikácie s nadväzujúcim úsekom diaľnice Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala sa však podpísali aj pod meškania na privádzači. Národná diaľničná spoločnosť ho plánovala spustiť ešte do konca roka, momentálne sa už hovorí o spustení v roku 2020.

Aktuálny stav prác zachytávame v našich fotoalbumoch.


„Na sprejazdnenie úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka je potrebné ukončiť Diaľničný privádzač Lietavská Lúčka - Žilina, II. etapa a časti križovatky Lietavská Lúčka. Úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka bude stavebne ukončený v tomto roku. Križovatka Lietavská Lúčka je v pokročilom štádiu rozpracovanosti,“ uviedla Michaela Michalová, hovorkyňa NDS.

Dokončenie vetiev križovatky Lietavská Lúčka, potrebných pre sprejazdnenie úseku Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, bude podľa hovorkyne riešené formou dodatku k menovanému úseku. O dodatku sa v súčasnosti rokuje so zhotoviteľom.

„Práce, ktoré nie je potrebné dokončiť pred sprevádzkovaním diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Privádzača, budú súčasťou zadávacej dokumentácie pre D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Samotné spustenie dopravného uzla Žilina do prevádzky predpokladáme v roku 2020,“ dodala.

Pre pôvodný obchvat Porúbky, dnes už Diaľničný privádzač Lietavská Lúčka - Žilina, I. etapa, je vydané územné rozhodnutie, ktoré zabezpečovala Slovenská správa ciest. Stavba však nie je majetkovoprávne vysporiadaná a nemá stavebné povolenie.

„O pokračovaní v príprave bude rozhodnuté po sprevádzkovaní II. etapy (Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina), čo je závislé na vybudovaní križovatky v Lietavskej Lúčke, ktorá je súčasťou stavby D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala,“ uzavrela Michaela Michalová.

Galéria: 4 fotky


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu