Tiesňová linka 112 v Žiline prijala za august 8 689 volaní, oprávnených bolo o takmer dvetisíc menej


Foto: Tiesňová linka 112 v Žiline prijala za august 8 689 volaní, oprávnených bolo o takmer dvetisíc menej Foto: ilustračné

Sekcia krízového riadenia Ministerstva vnútra SR zverejnila štatistiky hovorov za august 2019 na číslo tiesňového volania 112. Krajské koordinačné strediská na Slovensku prijali celkovo 95 633 hovorov, z ktorých bol počet oprávnených aj s udalosťou len 54 320.

Zo štatistík vyplýva, že takmer polovica volaní nie je opodstatnená. Na linku 112 prichádzajú často aj neidentifikované volania - volania bez SIM karty alebo z územia mimo pokrytia signálom mobilných operátorov. Vtedy sa v systéme podpory zobrazuje IMEI mobilného telefónu.

„Za mesiac august bolo na ôsmich KS IZS prijatých celkovo 95 633 volaní, z ktorých bolo oprávnených 54 320 volaní v stave tiesne alebo pri mimoriadnej udalosti a boli k nim vyslané aj sily a prostriedky záchranných zložiek. Na ČTV 112 bolo v auguste zaslaných 2189 SMS a bolo vykonaných 82 eCall volaní.,“ informuje Sekcia krízového riadenia Ministerstva vnútra.

Na koordinačnom stredisku IZS v Žiline bolo v rámci Žilinského kraja prijatých na linke 112 celkovo 8 689 volaní, z ktorých bolo oprávnených aj s výjazdom záchranných zložiek len 6 962.

Prehľad volaní za všetky kraje

KS IZSPočet všetkých volaní na 112Oprávnené volania s udalosťou
Bratislava11 1935 493
Trnava8 3434 696
Trenčín6 8793 401
Nitra10 2284 107
Žilina8 6896 962
Banská Bystrica13 1846 089
Prešov16 8669 476
Košice20 25114 096
Spolu95 63354 320


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Sekcia krízového riadenia MINV SR