Dnes najčítanejšie
Náhrobný kameň ukradnutý z cintorína v Liptovskom Mikuláši sa objavil späť na svojom mieste

10 júl 2019 - 12:09

Súťaž na zhotoviteľa D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala v auguste, sprejazdnenie má byť v roku 2023

Foto: Súťaž na zhotoviteľa D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala v auguste, sprejazdnenie má byť v roku 2023
Galéria: 5 fotiek

Na dnešnom brífingu v tuneli Višňové informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) o tom, že v auguste tohto roka bude vypísaná súťaž na nového zhotoviteľa hlavnej trasy úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná. Pôvodný zhotoviteľ, ktorým bolo združenie Salini Impregilo – Dúha, ukončil kontrakt so štátom v marci a koncom júna podpísal protokol o opustení staveniska.

Sútaže na dodávateľo plánuje NDS vypísať v druhom polroku 2019: „Podpisy zmlúv s novými zhotoviteľmi predpokladáme v roku 2020, následne sa opäť odštartujú práce na úseku. Predpoklad sprejazdnenie úseku je v roku 2023,“ informovala o najnovšom predpokladanom termíne dokončenia štátna firma.

V apríli sme informovali o tom, že medzi potenciálnych záujemcov o dostavbu úseku patrí aj VÁHOSTAV-SK. Informáciu potvrdil aj mediálny zástupca spoločnosti, ktorá má stále záväzky v rámci reštrukturalizačného plánu:

„V prípade, že bude vyhlásené verejné obstarávanie na zhotoviteľa diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, spoločnosť VÁHOSTAV-SK predloží do súťaže svoju ponuku. O nové zákazky sa spoločnosť zaujíma aj preto, aby naďalej dokázala riadne a včas splniť si všetky svoje záväzky zo schváleného reštrukturalizačného plánu,“ uviedol v apríli mediálny zástupca spoločnosti Tomáš Halán. 

Hlavnú trasu plánuje NDS súťažiť formou dialógu, a to po odstránení väčšiny technologických prvkov zo súťaže. Od takéhoto riešenia si sľubuje elimináciu rizík, ktoré by mohli vytvoriť zdržanie. Technologické časti sa majú súťažiť podľa zákona o verejnom obstarávaní:

„Odstránením väčšiny technologických prvkov zo súťaže na hlavnú trasu diaľnice a stavebnú časť tunela chceme eliminovať čo najviac rizík prípadného zdržania v súťaži na hlavnú trasu a tým dostať na stavbu silnú stavebnú firmu, respektíve konzorcium, v čo najkratšom čase. Týmto chceme docieliť čo najrýchlejšie obnovenie tých stavebných prác, ktoré sú na kritickej ceste pre dokončenie. Takéto riešenie je výhodné, pretože zjednoduší súťaže len na stavebné práce na hlavnej trase diaľnice.  Výhodou je aj predĺženie času na prípravu podkladov pre súťaže na technologické časti,“ vysvetlil investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek.

Diaľničiari odhadli celkové náklady na výstavbu úseku do 540 miliónov eur bez DPH. Po tom, ako bol v marci rozviazaný kontrakt so zhotoviteľom z dôvodu neuspokojivého postupu výstavby, došlo k dohode. Tou sledovala NDS najmä tri ciele - uspokojenie oprávnených pohľadávok podzhotoviteľov, minimalizovanie časového omeškania a dodržanie pravidiel Európskej únie.

Tá by totiž mohla siahnuť na časť financovania, ktoré prebieha prostredníctvom štrukturálnych fondov. Aj preto celý postup musela odobriť Európska komisia, vďaka čomu budú môcť byť zapojené peniaze z fondov aj pri dostavbe úseku po splnení jasne definovaných podmienok.

Nadväzujúci úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka by mohol byť spustený ešte tento rok, prípadne začiatkom budúceho.



0 zdieľaní

Dopravný servis
Radoľa
Policajná hliadka
03:08
Nemocničná
Práca na ceste
22:29
Lavobrezná
Prekážka na ceste
21:53
1. mája
Jama na ceste
20:25
Hričovská
Jama na ceste
19:12
Zobraziť aktuálne hlásenia
Program kina