Od spustenia služby Odkaz pre starostu v Žiline prišlo viac ako sto podnetov, časť už bola vyriešená


Foto: Od spustenia služby Odkaz pre starostu v Žiline prišlo viac ako sto podnetov, časť už bola vyriešená Foto: Odkazprestarostu.sk

Od 6. februára 2019 funguje aj v Žiline služba Odkaz pre starostu, vďaka ktorej môžu obyvatelia mestu nahlasovať malé podnety a problémy v ich okolí. Za prvé dva týždne prevádzky prišlo podľa údajov na stránke viac ako sto podnetov, ktoré mesto postupne buď rieši, alebo posúva príslušným inštitúciám. 

Najčastejšie obyvatelia nahlasujú poškodené koše, lavičky, svetlá verejného osvetlenia alebo iný mobiliár, neporiadok a znečistenie. Obyvatelia Žiliny nahlasujú aj chýbajúce cyklotrasy či dopravné značky a nepriaznivú dopravnú situáciu. Za krátky čas fungovania sa podarilo vyriešiť 17 podnetov, mesto odpovie na podnety podľa štatistík portálu v mediáne dvoch dní. 

Odkazprestarostu nahradil podobný projekt Citymonitor, za ktorý však platilo mesto počas primátorovania Igora Chomu pravidelný mesačný poplatok. Jedným z príkladov expresnej opravy je aj lavička na ulici Veľká okružná (na titulnej fotografii). Medzi vyriešenými podnetmi v prvých dňoch sú aj poškodené smetné koše a neporiadok na uliciach.  



 



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu