Tiesňová linka 112 v Žiline prijala za január takmer 8500 volaní, menej než 7-tisíc bolo oprávnených


Foto: Tiesňová linka 112 v Žiline prijala za január takmer 8500 volaní, menej než 7-tisíc bolo oprávnených Foto: ilustračné

Sekcia krízového riadenia Ministerstva vnútra Slovenskej republiky zverejnila štatistiky hovorov na číslo tiesňového volania 112 za mesiac január. Krajské koordinačné strediská na Slovensku prijali celkovo 95 667 hovorov, z ktorých bol počet oprávnených aj s udalosťou len 54 178. 

Zo štatistiky tak vyplýva, že takmer polovica volaní nie je opodstatnená. Na linku 112 prichádzajú často aj neidentifikované volania - volania bez SIM karty alebo z územia mimo pokrytia signálom mobilných operátorov. Vtedy sa v systéme podpory zobrazuje IMEI mobilného telefónu.

„Za mesiac január bolo na ôsmich krajských operačných strediskách integrovaného záchranného systému prijatých celkovo 95 667 volaní, z ktorých bolo 54 178 volaní v stave tiesne alebo pri mimoriadnej udalosti a boli k nim vyslané aj sily a prostriedky záchranných zložiek,“ uvádza Sekcia krízového riadenia Ministerstva vnútra.


Na koordinačnom stredisku IZS v Žiline bolo v rámci Žilinského kraja prijatých celkovo 8 467 volaní, z ktorých bolo identifikovaných 6 693. Spomedzi všetkých uvedených volaní bol vykonaný výjazd k udalosti v 6 712 prípadoch.

Prehľad volaní za všetky kraje

KS IZSPočet všetkých volaníIdentifikované volaniaNeidentifikované volaniaOprávnené volania s udalosťou
Bratislava10 4178 7591 6585 703
Trnava7 8095 9041 9054 560
Trenčín6 5825 1981 3843 228
Nitra10 7307 5113 2194 091
Žilina8 4676 6931 7746 712
Banská Bystrica14 0298 7075 3227 202
Prešov17 47610 5326 9449 268
Košice20 15711 8628 29513 596
Spolu95 66765 16630 50154 178



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Sekcia krízového riadenia MINV SR