Železničná stanica v Žiline počas zimy zateká, do revitalizácie ŽSR realizujú len nutné opravy


Foto: Železničná stanica v Žiline počas zimy zateká, do revitalizácie ŽSR realizujú len nutné opravy Foto: čitateľ

Žilinská železničná stanica denne obslúži tisícky cestujúcich, napriek tomu sa nachádza v bezútešnom stave a projekt modernizácie začne najskôr v roku 2021. Na nevyhovujúci stav hlavnej stanice v krajskom meste upozornilo aj predošlé vedenie mesta Žilina spustením petície, v ktorej požadovalo neodkladnú rekonštrukciu stanice. 

Zlý stav vestibulu sa prejavil počas aktuálnej zimy, vďaka väčšiemu množstvu snehovej nádielky sa pri topení objavili na stenách fľaky, v niektorých miestach kvapká voda zo stropu na podlahu. V auguste 2017 vynovili čakáreň a pridali k nej aj 24-hodinovú strážnu službu. Hlavné miesto pre čakanie však čaká na havarijné opravy.

„Jej stav je dlhodobo nevyhovujúci a nezodpovedá normám a požiadavkám 21 storočia. V súčasnosti na stanici výrazne zateká zo stropu, na podlahe je voda a takisto opadáva omietka, čím dochádza k ohrozovania zdravia a bezpečnosti cestujúcich na tejto stanici. Zároveň sú na stanici otvorené elektrické rozvody a je tu množstvo iných nedostatkov,“ sťažuje sa čitateľ, ktorý stanicu pravidelne využíva.

O situácii vedia aj zodpovední pracovníci železníc, tí potvrdili, že k zatekaniu dochádza vplyvom opakovaného roztápania a zamŕzania veľkého množstva snehu na streche. Problémom je aj to, že odtokové žľaby a zvody boli počas tuhej zimy zamrznuté.


„Nahromadená voda na streche z toho dôvodu pretekala aj do budovy. Po odprataní snehu zo strechy sa situácia zlepšila. Následne boli zistené drobné poškodenia strešnej krytiny, ktoré boli provizórne opravené. Definitívnu opravu krytiny zabezpečíme po zlepšení klimatických podmienok. Oprava malieb vo vestibule stanice bude vykonaná po odstránení príčin zatekania a po vysušení stien,“ informoval hovorca Železníc Slovenskej republiky Michal Lukáč.

Iné ako nutné investície však nateraz spoločnosť neplánuje, k čiastkovým úpravám by malo dôjsť aj v projekte modernizácie železničnej trate “uzla Žilina”, ktorý však samotnú budovu stanice nezahŕňa. Do roku 2021 by mali byť dobudované nástupišťa s výškou nástupnej hrany 550 mm nad úrovňou temena koľajníc, pripravené sú aj vegetačné úpravy ako zatrávnenie svahov zemných telies koľají a cestných komunikácií. Revitalizácia stanice sa bude realizovať až po ukončení modernizácie uzla.

„Ďalšie nutné opravy na odstránenie havarijných stavov a závad ohrozujúcich bezpečnosť cestujúcich v priestoroch stanice Žilina ŽSR priebežne vykonávajú. V uplynulých rokoch sme zabezpečili v areáli stanice aj opravy väčšieho rozsahu, pre zlepšenie stavu priestorov i kultúry cestovania. ŽSR v súčasnosti väčšie investície neplánujú z dôvodu pripravovanej modernizácie a revitalizácie stanice Žilina,“ doplnil Lukáč.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu