Kamenná ulica sa bude rekonštruovať, v pláne je aj oprava železničného priecestia


Foto: Kamenná ulica sa bude rekonštruovať, v pláne je aj oprava železničného priecestia

Mesto Žilina prednedávnom vyhlásilo verejnú súťaž o dodávateľa, ktorý bude rekonštruovať Kamennú ulicu. Predpokladaná hodnota zákazky, ktorá zahŕňa výmenu asfaltového povrchu vozovky od Kinekusu po Štrkovú ulicu, je 331 630,50 eur bez DPH. Lehota na predkladanie ponúk sa upravila z pôvodného termínu, ktorým bol posledný júlový deň, na 20. augusta 2018.

Obnova cesty v tejto časti mesta nebude jednoduchá. V lokalite sídlia desiatky firiem a ulicou premáva množstvo nákladných aj osobných áut. Odhaduje sa, že práce potrvajú približne 7 až 9 týždňov. So samotnou rekonštrukciou sa začne po podpise zmluvy s dodávateľom, ktorý vzišiel z verejnej súťaže.

Vodiči sa budú musieť pripraviť na obmedzenia. Vozovka bude zúžená len na jeden jazdný pruh, v ktorom bude premávka riadená striedavo. Počas prác budú musieť byť všetci účastníci cestnej premávky trpezliví a ohľaduplní.

S chodníkmi sa nepočíta

Naši čitatelia sa zaujímali tiež o to, či mesto počíta aj s výstavbou chodníkov v tejto lokalite, nakoľko intenzita dopravy je veľká a nie je bezpečné prechádzanie po krajnici. Mesto má však v tomto prípade len obmedzené možnosti a to v prípade financií aj voľných pozemkov.

Rekonštrukcia Kamennej ulice bude zahŕňať časť od Kinekusu po Štrkovú ulicu, teda po križovatku s Bánovským mostom. V tejto súvislosti neplánujeme výstavbu nových chodníkov, pretože sa v tejto časti nachádza veľa súkromných pozemkov a navyše nemáme na to vyčlenené ani peniaze v rozpočte. V návrhu Zmluvy o dielo počítame s termínom výstavby 60 dní,“ uviedla Barbora Zigová, hovorkyňa mesta Žilina.

Vodičom prekáža železničné priecestie

Mnohým vodičom jazdiacim po Kamennej ulici prekáža aj železničné priecestie, ktoré sa nachádza pri výjazde z predajne Kinekus. Jeho stav v súčasnosti nie je podľa nich veľmi vyhovujúci a plynulý prejazd vo vyššej rýchlosti údajne nevplýva priaznivo na technický stav vozidla. Viacerí nás na to za posledné mesiace upozornili, pričom očakávali, že ho mesto opraví.


Na priecestí platí podľa predpisov maximálna povolená rýchlosť 30 kilometrov za hodinu, no väčšina vodičov by chcela prechádzať plynule päťdesiatkou. Toto železničné priecestie však nemajú v správe ŽSR, ale súkromná spoločnosť  FERONA Slovakia, a.s..

Podľa informácií, ktoré sa nám podarilo získať priamo od spoločnosti, je železničná trať stále využívaná a mesačne po nej prevezú stovky ton materiálu. V prípade prejazdu po trati musia dopravu na Kamennej ulici zastavovať poverené osoby. To sa však nedeje až tak často a preto si mnohí myslia, že trať je nevyužívaná.

Rekonštrukcia je v pláne, posledná prebehla v roku 2013

S rekonštrukciou železničného priecestia, ktoré vodičom prekáža, sa počíta v blízkej dobe. Spoločnosť FERONA chce dať tento úsek svojej trate do poriadku. Podľa vyjadrenia je však toto miesto neúnosne zaťažené práve dopravou smerujúcou na Kamennú ulicu. 

„V pláne opráv na nasledujúce obdobie uvažujeme s opravou asfaltového zvršku - momentálne prebieha výber zhotoviteľa. O rekonštrukcii Kamennej ul. zatiaľ  nevieme a keď získame informácie o termínoch zladíme ich s opravou priecestia,“ uviedol Peter Fulep, riaditeľ prevádzky Žilina.

Aktuálny stav priecestia núti väčšinu vodičov osobných áut spomaliť a prechádzať opatrne. Neraz sa potom stáva, že šoféri nákladných áut trúbia a brzdia doslova na poslednú chvíľu. Ťažké vozidlá totiž nemajú problém prejsť cez trať aj vysokou rýchlosťou.

Takéto spomalenie dopravy však má aj svoje výhody. V čase dopravnej špičky umožňuje vodičom prichádzajúcim od Bytčickej ulice výjazd na hlavnú cestu. V opačnom prípade by museli pri dnešnej intenzite dopravy čakať oveľa dlhšie, kým by dali prednosť všetkým na hlavnej.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu