07 august 2018 - 08:50

Redakčný test: Kia Ceed - Výrazný krok vpred

Foto: Redakčný test: Kia Ceed - Výrazný krok vpred

Kompaktný model značky Kia s označením Ceed je zároveň jedným s hlavných symbolov spojitosti tejto kórejskej automobilky so Slovenskom. V roku 2006 to bol práve model cee´d, ktorý ako prvý začal zbiehať z výrobných liniek nového automobilového závodu v Tepličke nad Váhom pri Žiline. Zároveň išlo prvý automobil s logom Kia, ktorý bol aj vyvíjaný komplexne podľa potrieb a požiadaviek náročnej európskej klientely.

Dnes sa v tom istom výrobnom závode produkuje už tretia generácia modelu Kia Ceed. A práve tento model v praxi azda najlepšie názorne demonštruje, aký citeľný pokrok zaznamenala značka Kia za poslednú viac ako dekádu. Nový model Kia Ceed s rovnako novým zážihovým prepĺňnaným 4-valcom 1,4 T-GDi, v kombinácii s 7-st. automatickou prevodovkou a v atraktívnej štartovacej výbave First Edition, nám na test zapožičala spoločnosť Auto Becchi, s.r.o., autorizovaný predajca vozidiel Kia v našom regióne.

Ako sme už naznačili v úvode, prvá kompaktná Kia cee´d, (Community of Europe, European Design), teda model kompletne vyvinutý a aj vyrábaný v Európe, debutoval už v roku 2006. Spolu s prvou generáciou tohto modelu sa kórejská automobilka postupne udomácňovala v najdôležitejšom Európskom trhovom segmente. Druhej generácii z roku 2012, okrem iných predností už nechýbalo vlastné „sebavedomie“ resp. vlastná identita. Aktuálna tretia generácia, oficiálne predstavená len pred pár mesiacmi na jarnom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve, má teraz smelú ambíciu zaútočiť na líderskú pozíciu v segmente kompaktných modelov nižšej strednej triedy.

Redakčný test Kia Ceed / 56 fotiek

A aké sú jej hlavné zbrane v tvrdom konkurenčnom bojí? Predovšetkým nový a veľmi dobre naladený podvozok (nová koncernová platforma s označením K2), ďalej nové motorizácie, celkový pocit hodnoty ako aj „záplava“ moderných asistenčných systémov. Zaujímavosťou tretej generácie je aj pozmenený názov. Zo cee´d-u s podľa mnohých „nešťastným“ apostrofom, sa stal teraz zjednodušene „len“ Ceed. Pri minulých generáciách sa kompaktná Kia vyrábala hneď v troch karosárskych prevedeniach. Inak tomu nebude ani pri jej treťom pokračovaní. Produkciu štandardne zahajuje nami testovaný klasický hatchback. Onedlho ponuku rozšíri aj prakticky orientované kombi Kia Ceed SW. S tretím karosárskym variantom v podobe doteraz známeho 3 dverového modelu pro_cee´d, sa pri aktuálnej generácii už nepočíta.

Podľa slov predstaviteľov ho nahradí  „prekvapenie“, ktoré zaznamená svoju premiéru na jesennom autosalóne v Paríži. Určitú predstavu o sériovej podobe ďalšej karosárskej verzie nám už ale jasne naznačila atraktívna štúdia Pro_ceed Concept. Okrem toho, ponuku neskôr obohatia aj atraktívne verzie GT resp. GT-Line, s ktorými sme sa stretli už aj minulej generácii. A po vzore modelu Sportage sa dočkáme aj príchodu ekologickejšej mild-hybridnej verzie.

Modifikovaná paleta motorov disponuje už na začiatku hneď dvomi novými pohonnými jednotkami. Zážihovom základom ostáva atmosférický 4-valec 1,4 MPi s výkonom rovných 100 koní. Kombinuje sa výhradne so 6-st. manuálnou prevodovkou. Viac výkonu ponúka následne moderná 3-valcová alternatíva 1,0 T-GDi (120 koní), dostupná so 6-st. manuálnou prevodovkou. Dôležitou novinkou v palete motorov je následne nami testovaný prepĺňaný 4-valec 1,4 T-GDi s výkonom 140 koní.

Redakčný test Kia Ceed / 56 fotiek

Táto motorizácia je okrem 6-st. manuálnej prevodovky k dispozícii aj so 7-st. dvoj-spojkovou prevodovkou DCT. Aj pre fanúšikov naftových verzii zaradila Kia do ponuky úplne novú motorizáciu. Za rovnakým obchodným označením 1,6 CRDi sa ukrýva úplné nový turbodiesel, V slabšej verzii disponuje výkonom 115 koní a kombinuje sa so 6-st. manuálnou prevodovkou. Naopak silnejšiu verzia (1,6 CRDi), ponúka výkon až 136 koní. Okrem 6-st. manuálnej prevodovky je silnejší variant možné kombinovať opäť aj so aj so 7-st. dvoj spojkovou prevodovkou DCT.

Čo možno v praxi očakávať od nového modelu Kia Ceed?

Dizajnovo atraktívny ale zároveň konzervatívny

Pri hodnotení dizajnu môžeme konštatovať, že nová Kia Ceed vsádza na istotu. Inými slovami, dizajn pôsobí sviežo a štýlovo. Pritom je zároveň i konzervatívny. V praxi sa vyvaroval často krát zbytočným módnym výstrelkom. Pri medzigeneračnom porovnaní pôsobí novinka rozhodne športovejšie. Opticky je ešte viac prilepená k vozovke. Prednej časti aj naďalej dominuje „tigrí nos“, teda špeciálne tvarovaná maska chladiča, typická pre vozidlá značky Kia. Rovnakú pozornosť púta aj športový nárazník, ktorý novinke dodáva až atletický nádych. So zaujímavým riešením prichádzajú aj hlavné svetlomety. „Kocky ľadu“, teda ďalší typický prvok pre predchodcu vo verzii GT resp. GT Line, sú teraz zakomponované priamo do hlavných svetlometov a slúžia ako denné svietenie.

Za užitočný a funkčný prvok denného svietenia považujeme aj automatické rozsvietenie koncových svetiel. To rozhodne zvyšuje bezpečnosť pri zhoršenej viditeľnosti, napríklad pri hmle či daždi. Aj bočná silueta novej generácie modelu Ceed pôsobí dynamický a športovo. Podpísali sa pod to predovšetkým pomerne krátke previsy karosérie s kolesami umiestneným takmer v jej rohoch. Špecialitou testovanej výbavy First Edition sú efektné 17-palcové disky kolies. Okrem už spomenutých koncových svetiel, dominuje aj zadnej časti športový nárazník, ktorý nový Ceed na pohľad ešte viac rozširuje. Efektná koncovka výfukového systému s chrómovanou úpravou je reálne funkčná, čo je v dnešnej dobe čoraz zriedkavejší jav.

V neposlednom rade dávame palec hore aj efektnému modrému lakovaniu s metalízou „Blue Flame“. Vonkajšie rozmery nového modelu sa v porovnaní s predchodcom nijako dramaticky nemenili. Pre lepšiu predstavivosť o veľkosti nového modelu Ceed, prinášame priame porovnanie s predchádzajúcou generáciou. Nová Kia Ceed meria 4310 mm (totožná hodnota v porovnaní s predchodcom), šírka vozidla dosahuje 1800 mm (+20 mm) a výška atakuje 1447 mm (-23 mm). Rázvor náprav má rovnako identickú hodnotu na úrovni 2650 mm. Aj napriek minimálnym zmenám v rozmeroch si o symbolických 15 litrov polepšil batožinový priestor. Nová Kia Ceed tak v základom usporiadaní ponúka prepravnú kapacitu na úrovni 395 litrov. Z užívateľského hľadiska nás ešte viac potešil lepší prístup k batožine. Podpísala sa pod to citeľne nižšia nakladacia hrana.

Redakčný test Kia Ceed / 56 fotiek

Praktické riešenie predstavuje aj dvojitá podlaha, ktorá pôsobí pevným a odolným dojmom. Paradoxom testovanej výbavy First Edition je absencia rezervnej pneumatiky. Tú nahradila „len“ opravná sada. Pri ostatných výbavách ale môžete aj naďalej počítať s dojazdovou pneumatikou. Dvojitá podlaha umožňuje vytvorenie optimálnej roviny pri sklopených delených zadných operadlách. K údaju o maximálnej prepravnej kapacite sa nám ale z dostupných zdrojov zatiaľ nepodarilo dopracovať.

Interiér na ktorom si dali záležať

Identický pocit ako pri vonkajšom dizajne panuje aj po presunutí sa do interiéru. Nová Kia Ceed stvárnením kabíny teda nešokuje. Už pri prvom osobnom kontakte v nás kabína svojim celkovým prevedením zanechala vyslovene dobrý pocit. Použité materiály sa medzigeneračne opäť posunuli o stupienok vyššie. Kvalita ich dielenského opracovania je rovnako skvelou vizitkou pre množstvo Slovákov, ktorí sa priamo podieľajú na výrobe tohto modelu. Rovnako aj z hľadiska ergonómie resp. rozmiestnenia ovládacích prvkov by sa u značky Kia mohlo inšpirovať dokonca aj mnoho iných výrobcov.

Palubná doska resp. jej ovládacie prvky, vrátane centrálneho displeja sú pootočené mierne smerom na vodiča. Je pritom sympatické, že sa Ceed novej generácie nesnaží monitor infotaimentu nijako maskovať. Naopak, celkom jasne ide o dominantný prvok celého interiéru. V našom prípade disponovala obrazovka priemerom 8 palcov a okrem iných funkcii aj navigačným modulom. Pochváliť musíme grafickú stránku ako aj pohotovú a bezproblémovú odozvu na dotyk. Konzervatívnejšie orientovaných určite poteší aj prítomnosť „tradičných“ tlačidiel. Prostredníctvom nich sa je možné vždy rýchlo vrátiť do preferovaného rozhrania. Samostatný modul klimatizácie s intuitívnym ovládaním je tradične silnou stránkou vozidiel značky Kia.

Nový Ceed v tomto prípade pridáva jedno vtipné riešenie s až prémiovým nádychom. Nastavená teplota totiž efektne „svieti“ priamo uprostred otočného ovládača. Ergonomický priam dokonalý prvok, ktorý sme už chváli aj pri novom modeli Rio, predstavuje polička s pogumovaným povrchom, určená na odloženie smartfónu. Mobilný aparát tak nielenže nie je na očiach ale zároveň ho je možné takýmto spôsobom, v prípade nami testovanej verzie, aj bezdrôtovo dobíjať. Prístrojový panel kombinuje opäť analógové budíky s prehľadným centrálnym displejom palubného počítača uprostred.

Príjemný posed za volantom ponúka až nečakane dobrý výhľad v smere šikmo dopredu. Zato si od nás nový Ceed zaslúžil veľkú pochvalu. Šoférsky prívetivú atmosféru navodzuje aj nový multifunkčný volant. Sedačky sú veľmi príjemné a pohodlné. Okrem toho disponujú sympatickým náznakom bočného vedenia, takže lepšie fixujú telo v zákrutách. Príjemným zistením je tiež, že boli dokonca kompletne vyvinuté a navrhnuté v Trenčíne, teda u nás na Slovensku!

Priestorovými pomermi v druhom rade nevytŕča žilinská novinka zo zaužívaných zvyklostí v kompaktnej triede. Odvezú sa tu pohodlne aj dvaja dospelí pasažieri. Tí obzvlášť urastený ale môžu mať za rovnako vysokým vodičom mierny priestorový deficit v oblasti pre kolená. Nami testovaná novinka v úvodnej výbave First Edition disponuje prakticky všetkým, čo automobilka pri modeli Ceed ponúka. Z celkovo bohatej výbavy spomeňme napr. zaujímavé prvky ako projekčné LED svetlomety, cúvaciu kameru, elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku na predných sedadlách, bezkľúčový prístup a štartovanie a kompletný balík jazdných asistentov.

Jazda - najsilnejšia stránka nového modelu

Už po zhodnotení exteriéru a interiéru sa môže zdať, že nová Kia Ceed skutočne nemá žiadnu výraznú slabinu. Svoj najväčší tromf ale pritom táto novinka ešte stále nevytiahla z rukáva. Jedná sa o samotný zážitok z jazdy. A hneď na začiatok musíme skonštatovať, že práve v tejto disciplíne nás novinka doslova chytila za srdce. Po nedávnom zážitku s modelom Kia Singer sme boli uchvátení z jeho precízneho naladenia podvozka. V tejto súvislosti treba preto povedať, že nový Ceed nepripomína model Stinger len stvárnením prednej masky, či dizajnom kľúčika od zapaľovania. Tím konštruktérov vedený fenomenálnym Albertom Biermannon zanechal svoju jasnú stopu aj pri naladení podvozka tohto „bežného“ modelu s logom Kia.

Podvozkom sa tak žilinská Kia Ceed radí k absolútnej špičke v kompaktnej triede. Podpísalo sa pod to nielen nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies, ale predovšetkým istota s akou je Ceed schopný prekonávať nástrahy našich ciest. Inými slovami, z auta ide veľmi príjemný ale zároveň aj vyslovene tuhý pocit. Kia Ceed sa je schopná s istotou a razanciou vrhať do zákrut, no pritom je stále dostatočne komfortná a pohodlná i na cestách s horším povrchom.

Ruka v ruke sekunduje špičkovému podvozku aj optimálne naladené riadenie a veľmi dobre fungujúce brzdy. V tomto smere sme ocenili, že okrem štandardného režimu ponúka Ceed aj režim Sport. Tu sa ešte citeľnejšie priostria reakcie na stáčanie plynového pedála. Pod prednou kapotou nami testovanej verzie pracovala v súčasnosti najvýkonnejšia benzínová motorizácia 1,4 T-GDi. Tento veľmi schopný agregát sme mali minulosti už možnosť vyskúšať aj v modeloch s logom Hyundai. Nesklamal nás ani v modeli Ceed.

Výkon 140 koní zaručuje kompaktnému modelu Ceed veľmi slušnú jazdnú dynamiku. Automatická dvojspojková prevodovka so siedmimi stupňami radí hladko a bez zaváhania. V športovom režime sa snaží maximálne využívať charakteristiku prepĺňanej motorizácie, aby bola za každých okolnosti k dispozícii čo najvyššia porcia krútiaceho momentu. Škoda len, že Ceed nedostal pádla pod volantom, vhodné pre manuálnu voľbu prevodových stupňov. Jedným dychom ale treba zároveň dodať, že chybou by rozhodne nebola ani voľba klasickej manuálnej prevodovky. Konečná voľba závisí skôr od osobnej preferencie každého z nás.

Redakčný test Kia Ceed / 56 fotiek

V neposlednom rade nemôžeme opomenúť ani funkciu moderných asistenčných systémov. Adaptívny tempomat funguje precízne až do samotného zastavenia. Ešte viac nás prekvapil asistent riadenia fungujúcu na báze monitorovania jazdných pruhov. Vzhľadom na daný segment je presvedčivá predovšetkým precíznosť a jemnosť, s akou dokáže korigovať smer pri prejazde tiahlymi zákrutami. To, že je bezpečnosť na prvom mieste, dokazuje aj predkolízny asistent. Pri nastavení na maximálnu citlivosť sa nám dokonca dva krát stalo, že začal brzdiť sám, tesne pred našim plánovaným zásahom.

A náš celkový dojem?

Kia si na vývoji tretej generácie svojho európskeho kompaktu dala mimoriadne záležať. Treba pritom zdôrazniť, že automobilka sa sústredila skutočne na každý detail. Nový model Kia Ceed aj preto po našej osobnej skúsenosti radíme k absolútnej špičke v súčasnej kompaktnej triede.

V Žiline si nový model Kia Ceed môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel Kia v našom regióne, spoločnosti Auto Becchi, s.r.o. kde na vás čakajú i ďalšie modely značky Kia.

Plusy

  • Celková vyspelosť a vyváženosť
  • Jazdné vlastnosti
  • Prevedenie interiéru

Mínusy

  • Absencia „pádiel“ pod volantom
  • Prílišná citlivosť asistenta núdzového brzdenia

Výbava - Cena

  • Kia Ceed 1,4 T-GDi First Edition (testovaný model) - od 22 290 €
  • Kia Ceed 1,4 MPi Amber - od 13 990 €

Technické parametre

ModelKia Ceed 1,4 T-GDi First Edition
Motorbenzín
Pohonpredný
Počet valcov4
Výkon kW / koní103 / 140
Krútiaci moment Nm242
Pohotovostná hmotnosť1412 kg
Maximálna rýchlosť205 km/h
Zrýchlenie z 0 na 1009,2 s
Prevodovkaautomatická dvojspojková
Počet stupňov7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu5,5 l / 100 km
Spotreba počas testu6,7 l / 100 km
PneumatikyMichelin Primacy 3

 

 

  56 fotiek v albume



0 zdieľaní


Dopravný servis
Mojšova Lúčka
Policajná hliadka
09:00
Kysucká
Kolóna
09:00
Priemyselná
Kolóna
09:00
Strečno
Policajná hliadka
09:00
Zobraziť aktuálne hlásenia
Program kina