Podvodníci sa v Žiline vydávajú za lekárov urgentného príjmu a žiadajú od seniorov peniaze


Foto: Podvodníci sa v Žiline vydávajú za lekárov urgentného príjmu a žiadajú od seniorov peniaze Foto: ilustračné

Polícia v Žiline informovala dnes 19. apríla, že zaznamenala v uplynulých dňoch viacero prípadov podvodného konania, ktoré boli zamerané najmä na seniorov. Neznámy páchateľ telefonicky zavolá a predstaví sa ako lekár.

Poškodeným oznámi, že ich príbuzný, syn, vnuk mal dopravnú nehodu a je na urgentnom príjme Fakultnej nemocnice s poliklinikou v Žiline s ľahšími zraneniami, ale nemôže rozprávať. Potom uvedie, že je potrebné vyplatiť odškodné pre zranených účastníkov dopravnej nehody vo výške 3.000 až 5.000 eur, aby sa vec neriešila cestou polície.

Nemocnica nikdy nežiada finančné prostriedky telefonicky

Svojim obetiam následne nahlási číslo účtu, na ktorý je potrebné finančné prostriedky zaslať najneskôr do dvoch hodín od telefonátu. K osobnému kontaktu s poškodenými nedochádza a celá komunikácia prebieha prostredníctvom telefonátu. 

„Telefonujúci, ktorí sa vydávajú za službukonajúcich lekárov urgentného príjmu žilinskej nemocnice, nie sú našimi zamestnancami a nemajú poverenie kontaktovať rodinných príslušníkov. Naši zdravotníci pri nehode či inej udalosti kontaktujú najbližších príbuzných, od ktorých nikdy nevyžadujú žiadne finančné prostriedky,“ informuje žilinská nemocnica.

Nemocnica ďalej odporúča, aby rodinní príslušníci v takýchto podozrivých prípadoch okamžite kontaktovali najprv urgentný príjem na telefónnom čísle 041 / 5110 226 alebo 041 / 5110 345, prípadne osobne navštívili nemocnicu a informovali sa o prijatí pacienta na oddelenie.


Odkusnutý jazyk a peniaze cez anonymnú službu

Obeťou takýchto podvodov sa častejšie stávajú starší ľudia, preto ich upozornite na to, aby v prípade podozrivého telefonátu kontaktovali na vyššie uvedených spôsoboch nemocnicu, prípadne ju osobne navštívili, a neposielali finančné prostriedky vopred.

Takisto pomôže uistiť sa priamo u predmetnej osoby z jej okolia, ktorá má byť účastníkom nehody. Podvodníci v minulosti tvrdili napríklad to, že dotyčný nemôže komunikovať, pretože má odkusnutý jazyk. Peniaze žiadali poslať cez službu Western Union, kde nie je možné vypátrať príjemcu či prostredníctvom taxikárov.

Cielene si vyberajú časy neskoro v noci alebo naopak nadránom, aby dostali osloveného pod tlak. „Páchatelia tiež volajú niekoľkokrát za sebou, aby znemožnili seniorovi preveriť, či skutočne volá ich príbuzný,“ dodala polícia.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu