Súčasná situácia na cestnej komunikácii pod hradom Strečno je alarmujúca, počas dvojtýždňovej uzávery sa podarilo zmluvnej firme z Českej republiky zlikvidovať približne 100-tonové skalné bralo. Aj keď situácia nie je ani zďaleka vyriešená, predpokladá sa, že po prácach v trvaní jedného týždňa by mohla byť doprava obnovená. S výstavbou úseku, ktorým denne prejde viac ako 30-tisíc áut, sa začalo pred 60 rokmi.
Pracovníci závodu Doprastav začali s prácami na výstavbe betónovej vozovky Žilina - Strečno v októbri v roku 1957. V prvej z troch etáp bol vybudovaný úsek medzi obcou Strečno a strečnianskym hradom, jeho celková dĺžka bola 1 600 metrov. Na šírku mala vozovka 8 metrov, lemovali ju dvojmetrové krajnice.
Na brale prebehla sanácia už v minulosti, stabiliáciu mala zaistiť injektáž
„Celkový objem zemných prác len na tomto prvom úseku predstavoval vyše 60.000 m3 zeminy a 7.700 m3 betónu. Dokončenie stavby prvej etapy, ktorá bola budovaná nákladom vyše trinásť miliónov korún, sa predpokladala do roku 1960,“ uviedol v roku 2015 Strečniansky hlásnik, noviny obecného úradu Strečno.
Už v roku 1984 sa realizovala sanácia skalného masívu, stabilitu brala mala zaistiť injektáž. Pracovníci takisto zabezpečili previsy pomocou oceľových lán, očistili aj uvoľnené časti masívu.