Cesta popod Strečno má 60-ročnú históriu, výstavba bola rozdelená na tri etapy


Zaujímavosti

Foto: Cesta popod Strečno má 60-ročnú históriu, výstavba bola rozdelená na tri etapy
Foto: Archív TASR

Súčasná situácia na cestnej komunikácii pod hradom Strečno je alarmujúca, počas dvojtýždňovej uzávery sa podarilo zmluvnej firme z Českej republiky zlikvidovať približne 100-tonové skalné bralo. Aj keď situácia nie je ani zďaleka vyriešená, predpokladá sa, že po prácach v trvaní jedného týždňa by mohla byť doprava obnovená. S výstavbou úseku, ktorým denne prejde viac ako 30-tisíc áut, sa začalo pred 60 rokmi.

Pracovníci závodu Doprastav začali s prácami na výstavbe betónovej vozovky Žilina - Strečno v októbri v roku 1957. V prvej z troch etáp bol vybudovaný úsek medzi obcou Strečno a strečnianskym hradom, jeho celková dĺžka bola 1 600 metrov. Na šírku mala vozovka 8 metrov, lemovali ju dvojmetrové krajnice.

Na brale prebehla sanácia už v minulosti, stabiliáciu mala zaistiť injektáž

„Celkový objem zemných prác len na tomto prvom úseku predstavoval vyše 60.000 m3 zeminy a 7.700 m3 betónu. Dokončenie stavby prvej etapy, ktorá bola budovaná nákladom vyše trinásť miliónov korún, sa predpokladala do roku 1960,“ uviedol v roku 2015 Strečniansky hlásnik, noviny obecného úradu Strečno.

Už v roku 1984 sa realizovala sanácia skalného masívu, stabilitu brala mala zaistiť injektáž. Pracovníci takisto zabezpečili previsy pomocou oceľových lán, očistili aj uvoľnené časti masívu.



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Žilinský kraj