Autobusová zastávka na Rajeckej ceste má, žiaľ, bohaté skúsenosti s vandalmi. Tí pravidelne rozbíjajú sklenené výplne, v dôsledku toho musia cestujúci čakať na autobusy v daždi a bez ochrany pred vetrom. S podobnou skúsenosťou sa na nás obrátila aj čitateľka Marcela. „Cestujúci sa nemajú kde pri čakaní na autobus schovať. Teda máme zastávku, ale akoby sme stáli mimo nej, mokrí, zafúkaní, celí od snehu a dažďa,“ uviedla čitateľka.
Rozbité sklo a neporiadok sa podarí po zničení zastávky odpratať takmer okamžite, väčšinou nastane aj oprava skiel. Preto sme sa dopytovali na SAD Žilina, ktorá prevádzkuje spoje, využívajúce túto zastávku. Samotný objekt však nie je v majetku dopravcu. „Jedná sa o zastávku Žilina, Mliekárne, pričom ide o zastávku, ktorá je v kompetencii Mesta Žilina. Dopravca nie je majiteľom autobusových zastávok, buď sú to mestá alebo obce. My sme zodpovední za správnosť polepu cestovného poriadku, prípadne za tabuľu, na ktorú sa cestovný poriadok lepí,“ uviedla Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Žilina, a.s.
Mesto by zastávku opravilo, kvôli neustálemu ničeniu je však rozpočet vyčerpaný
So žiadosťou o informácie sme preto ďalej oslovili Mesto Žilina, vyjadrenie k aktuálnemu stavu poskytol hovorca Pavol Čorba. Z neho vyplýva, že kvôli frekvencii vandalizmu, sa peniaze na podobné opravy vyčerpali. „Táto zastávka je neustále ničená vandalmi. V tomto roku je už rozpočet na takéto opravy vyčerpaný. Osadenie novej výplne bude možné až v roku 2017,“ uviedol hovorca mesta.
Rovnakú skúsenosť s nevyhovujúcim stavom majú aj na SAD Žilina, cestujúci sa podľa slov hovorkyňe sťažujú na viacero zastávok. „My sami by sme boli veľmi radi, ak by sa mesto k tomuto majetku, ktorý má v údržbe stavalo inak. Niektoré zastávky sú naozaj v zlom stave. Cestujúci sa nám neustále sťažujú na rovnaké, ako písali Vám,“ dodala Strelcová.
Peniaze na bežné opravy zástavok sú každoročne vyčlenené v rozpočte, za súčasný stav si tak môžeme, ako občania mesta, sami. Vandalizmus a ničenie mestských majetkov vytvára potrebu vynaložiť peniaze na ich opravu, pričom by mohli byť využité efektívnejšie. Navyše sa na dôsledky vandalizmu skladáme spoločne.
Až do vyriešenia problému a vrátenia zastávky do pôvodného stavu tak cestujúci musia opäť čakať na daždi. Po realizácii opráv nie je isté, ako dlho sklené výplne na zastávke vydržia, a či ich opäť v krátkom čase nezničia vandali. „Ďakujem, že som sa mohla podeliť o nepríjemnú skúsenosť a verím, že sa problém podarí čoskoro vyriešiť,“ dodáva čitateľka.
Prispejte nám na kávu
Nech sme bdelí a dokážeme prinášať nezávislé spravodajstvo aj o polnoci.
Prispieť na kávu