Testovali sme: Renault Clio Grandtour - Priestor v štýlovom balení


Foto: Testovali sme: Renault Clio Grandtour - Priestor v štýlovom balení
Galéria: 42 fotiek
Foto: Peter Hlačik

Modelový rad Clio patrí k najžiadanejším vozidlám značky Renault a zároveň sa radí medzi absolútne najpredávanejšie modely na Európskom trhu. Zástupca zo segmentu malých automobilov podstúpil aktuálne modernizáciu, spojenú s niekoľkými zásadnými vylepšeniami. Okrem základného hatchbacku figuruje v ponuke aj naďalej praktickejšie orientovaná verzia kombi, s tradičným označením Clio Grandtour. Práve tento model sme mali možnosť preveriť a otestovať.

Nové Renault Clio Grandtour s prepĺňanou zážihovou motorizáciou TCe 90 (90 koní), v kombinácii s 5-st. mechanickou prevodovkou a v akčnej výbave Limited nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AUTO MARKET, a. s., autorizovaný predajca vozidiel Renault v našom regióne.

Renault Clio uzrel svetlo sveta po prvý krát už v roku 1990, kedy bola predstavená jeho prvá generácia. Obľúbený malý model s diamantom v znaku sa môže popýšiť hneď dvoma prestížnymi titulmi Európske auto roka - z rokov 1991 (prvá generácia), a tiež 2006 (tretia generácia). Aj preto sa celosvetovo predalo z modelu Clio viac než 13 miliónov vozidiel. Renault momentálne ponúka už štvrtú generáciu tohto modelu. Predstavená bola v roku 2012. Po približne štyroch rokoch od premiéry nastal čas na „povinnú jazdu“ v podobe modernizácie.


Nový Renault Clio dostal mierne upravený dizajn, kvalitnejší interiér a do výbavy pribudlo niekoľko nových prvkov. Najzásadnejšiu inováciu predstavuje dostupnosť predných full LED svetlometov LED PURE VISION, čo nie je v segmente „B“ zatiaľ rozhodne pravidlom. Silnou stránkou nového Clia zostávajú aj naďalej veľmi široké možnosti osobnej personalizácie. V ponuke nachádzame športovo ladený model GT, ktorý je dostupný aj pri testovanej verzii Grandtour. Vrchol ponuky už tradične predstavujú nekompromisné modely Renault Clio RS resp. RS Trophy. 

Vzhľad a dizajn vás chytí za srdce

Dizajn modelu Renault Clio, silno inšpirovaný konceptom DeZir, je dielom holandského dizajnéra Laurensa Van den Ackera. Z nášho pohľadu patrí rozhodne malý Renault aj po rokoch stále k najkrajších i dizajnovo najvýraznejším zástupcom zo segmentu „B“. Modernizácia so sebou priniesla jemnú retuš v podobe pozmenenej prednej časti. Pozornému oku neunikne nová podoba predných svetlometov, ako aj pozmenený nárazník. Denné LED svietenie vo verziách bez full LED svetlometov je po novom umiestnené v spodnej časti nárazníka. Prednej časti aj naďalej dominujú typické proporcie s výrazným fabrickým logom, ktoré efektne zasahuje do prednej kapoty ako i nárazníka. Elegantnej bočnej siluete dodávajú atletický nádych pozvoľna sa zužujúce okná, a predovšetkým dekoračné lišty v spodnej časti dverí. Kľučky zadných dverí sú optický maskované ako súčasť c-stĺpika.

Zaujímavo tvarovaná zadná časť ponúka rovnako výrazné svetlomety, ktoré vozidlo opticky rozširujú. Pri vozidlách typu kombi sú bezpochyby veľmi dôležité i úžitkové parametre. Nový Renault Clio Grandtour nesklame ani v tomto smere. Objem symetricky tvarovaného batožinového priestoru ponúka v základnom usporiadaní kapacitu na úrovni 443 litrov. Grandtour boduje dvojitým dnom kufra, vďaka ktorému je možné po sklopení zadných sedadiel dosiahnuť optimálne rovnú podlahu s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1380 litrov. Novinka neprišla ani o rezervnú pneumatiku. Tá nijako neobmedzuje prepravnú kapacitu, nakoľko je umiestnená netradične, v spodnej časti vozidla. Palec hore dávame veľkým piatym dverám, ktoré sa otvárajú dostatočne vysoko. Pri manipulácii s ťažkými bremenami poteší aj príjemne nízka nakladacia hrana.


Interiér a výbava sa nesú v znamení kvalitnejších materiálov

Miernymi zmenami prešla aj kabína resp. interiér nového modelu Renault Clio. Základné usporiadanie i rozmiestnenie ovládacích prvkov zostalo napriek tomu zachované. Citeľne vyšší pocit kvality dotvárajú predovšetkým hodnotnejšie pôsobiace materiály. Tie nachádzame na mnohých častiach palubnej dosky. V tomto kontexte sa nám veľmi páči napríklad nový panel vo výplni dverí, prostredníctvom ktorého sa realizuje elektronické nastavovanie spätných zrkadiel či ovládanie okien. Prehľadný prístrojový panel kombinuje tak ako doteraz, výrazný digitálny rýchlomer uprostred, s analógovým otáčkomerom resp. palivomerom po jeho stranách. Aj po ergonomickej stránke sa nachádza všetko tam, kde to podvedome očakávame.

Výnimku predstavuje pre túto značku už tradične len spínač tempomatu resp. obmedzovača rýchlosti, ktorý Renault umiestňuje na stredový tunel. Na palubnej doske dominuje dotykový displej s rozhraním Media Nav Evolution. Okrem základných funkcii autorádia, multimédií či Bluetooth rozhrania ponúka systém napríklad aj navigačný modul. Nové Clio Grandtour nás príjemne prekvapilo aj priestorovými pomermi v kabíne. Predné sedadlá sú veľmi pohodlné a okrem toho i pomerne veľkoryso dimenzované. Pozitívne hodnotíme aj dostatočne dlhé sedadlo a operadlo. V druhom rade je oproti verzii hatchback vďaka pozvoľnejšie klesajúcej streche o niečo viac miesta pre hlavu.


Nami testovaný druhý najvyšší výbavový stupeň Limited ponúka mnoho prvkov, pre ktoré ho môžeme len odporúčať. Spomeňme napríklad 16-palcové liatinové disky, predné hmlové svetlomety, zatmavnené zadné okná, sklopené sedadlo spolujazdca a podobne. Samozrejmosťou je tiež manuálna klimatizácia, bezkľúčový prístup i štartovanie vozidla či elektronické ovládanie všetkých štyroch okien, ako súčasť paketu Easy. 


Jazda je kultivovaná, prepĺňaný zážihový trojvalec nesklamal

Renault Clio podobne, ako takmer všetci konkurenti v segmente malých vozidiel, disponuje aj moderným prepĺňaným maloobjemovým trojvalcom. Za verziou TCe 90 sa ukrýva trojvalec o objeme 0,9 litra dolovaný turbodúchadlom, so solídnym výkonom 90 koní. Testovaná verzia na rozdiel od identickej motorizácie radu Energy nedisponuje systémom štart/stop ani funkciou Eco. Toto rozhodne nevnímame ako jej nevýhodu. Naopak nás prekvapil slušnou jazdnou dynamikou a rovnako i pomerne kultivovaným prejavom.


Motor citeľne ožíva v pásme nad dvetisíc otáčok za minútu, kedy je k dispozícii už dostatočná porcia krútiaceho momentu. V pásme nad päťtisíc otáčok motor dokonca disponuje funkciou overboost so 4 kW celkového výkonu k dobru. K spotrebe paliva sa objektívne vyjadriť nevieme. Jazdili sme totiž s úplne novým, ešte nezabehnutým vozidlom. S vozidlom sa podľa očakávania veľmi dobre manévruje. Príjemným prekvapením je pre nás ladenie podvozku, ktoré sa vôbec nebráni dynamickejšej jazde, pričom stále veľmi dobre filtruje nerovnosti. 

A náš celkový dojem?

Renault Clio Grandtour v našom teste potvrdil, že je hodný svojho mena. Malé - veľké kombi ponúka slušné priestorové pomery v originálnom a pútavom dizajnovom balení. Novinka si zachováva všetky prednosti a silné stránky kompaktného CLIA, ku ktorým naviac pridáva viac priestoru, čím dokáže osloviť najmä mladé rodiny. V Žiline si nový RENAULT CLIO GRANDTOUR môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel RENAULT v našom regióne - spoločnosti AUTO MARKET, a. s. na Košickej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značiek RENAULT.

 Konfigurátor Renault Clio Grandtour

  Rezervujte si testovaciu jazdu


Testované vozidlo

  • Model: Renault Clio Grandtour TCe 90 Limited
  • Palivo: benzín
  • Pohon: predný
  • Počet valcov: 3
  • Výkon kW/koní: 66/90
  • Krútiaci moment Nm: 140 
  • Maximálna rýchlosť km/h: 178
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,9 s 
  • Prevodovka: manuálna
  • Počet stupňov: 5
  • Kombinovaná spotreba: 5,0 l na 100 km 


Renault Clio Grandtour TCe 90 Limited (testovaný model) - cena: od 12 390 €
Renault Clio Grandtour 1,2 16V 75 Life - cena: od 9 590 €

 




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Peter Hlačik