Začiatkom tohto roka došlo na ceste prvej triedy I/78 na Orave k hrozivo pôsobiacemu incidentu. Kamión sa pri prejazde kruhovým objazdom na Vojtaššákovej ulici v Námestove prevrátil mimo vozovku. Okolo v tom momente prechádzala trieda malých detí s učiteľkami.
Našťastie sa im v poslednom momente podarilo odskočiť a pri nehode sa nikto nezranil. Podľa svedkov bolo nákladné motorové vozidlo naložené až po vrch drevenou štiepkou, čo zhoršilo jeho stabilitu. Prednosta mestského úradu navyše potvrdil, že vodič vošiel do okružnej križovatky neprimeranou rýchlosťou.
Keďže, našťastie, nedošlo k žiadnemu zraneniu, polícia prípad vyhodnotila ako škodovú udalosť. Vodič kamiónu bol počas jazdy triezvy, dostal preto len blokovú pokutu. Ako neskôr informovala televízia STVR, problémový je aj samotný kruhový objazd.
Bežné okružné križovatky majú okolo stredového ostrovčeka vybudovaný prstenec s nižším obrubníkom, cez ktorý môžu v prípade potreby prejsť väčšie nákladné autá. Prstenec by mal mať podľa Slovenskej správy ciest výšku nanajvýš 3 až 5 centimetrov. V Námestove však táto norma dodržaná nebola, výška obrubníka dosahuje až 13 centimetrov.
Projekt križovatky bol však podľa správcu cesty správny a prstenec mal mať výšku len spomínané 3 centimetre. Pri výstavbe sa mal zhotoviteľ pomýliť a pred toto číslo pridať jednotku. Jedna z firiem, ktoré križovatku budovali, tvrdí, že postupovala podľa projektu, druhá medzičasom zanikla. Chybu si nevšimol ani stavebný dozor či okresný úrad, ktorý kruhový objazd skolaudoval. Prišlo sa na ňu až po desiatich rokoch.
Zamestnanec Slovenskej správy ciest, ktorý bol zodpovedný za prevzatie stavby, už v spoločnosti nepracuje. Tá však prijala zodpovednosť a prisľúbila, že okružnú križovatku upraví na vlastné náklady tak, aby spĺňala normy. Práce by mali začať prebiehať budúceho roka.
Aby sa dovtedy zaistila bezpečnosť križovatky, dopravný inšpektorát navrhol zníženie maximálnej rýchlosti na všetkých vetvách objazdu na 30 kilometrov za hodinu. Vozidlá tak po novom musia týmto úsekom jazdiť pomalšie.