Máte otázku, podnet alebo potrebujete pomôcť s vyriešením nejakého problému v súvislosti s mestom Žilina? Najnovšie môžete využiť Chatbot, ktorý je nasadený priamo na webových stránkach. Informácie tak budete môcť získať nepretržite, 24 hodín denne.
Podľa žilinskej samosprávy je cieľom pilotného projektu s nástrojom Citymind otestovať, ako môže umelá inteligencia zjednodušiť komunikáciu a zlepšiť služby, ktoré mesto poskytuje občanom.
Chce tak uľahčiť prístup občanov k mestským službám, ušetriť čas zamestnancom úradu a prispieť k rýchlejšiemu riešeniu bežných podnetov či problémov. Testovacie obdobie, počas ktorého bude Chatbot na webovej stránke nasadený, potrvá šesť mesiacov.
„Obyvatelia tak budú mať možnosť využívať moderný spôsob komunikácie s mestom úplne bezplatne, a to kedykoľvek počas dňa aj noci. Chatbot bude pripravený odpovedať na najčastejšie otázky, poskytovať poradenstvo pri riešení životných situácií a navigovať občanov k potrebným informáciám o službách mesta,“ uviedol primátor Peter Fiabáne.
Na technickej realizácii projektu spolupracuje žilinská samospráva so spoločnosťou Citymind solutions a Fakultou verejnej správy v Košiciach, ktoré zabezpečia kompletnú integráciu nástroja do webových stránok mesta. Počas skúšobného obdobia nebude mať mesto na prevádzku nástroja žiadne priame náklady.
Chatbot bude zároveň prispôsobený vizuálnej identite mesta Žilina, aby jeho používanie bolo pre občanov prirodzené a zrozumiteľné. Súčasťou pilotného projektu bude aj zber anonymných údajov o interakciách používateľov.
Tieto dáta poslúžia na vyhodnotenie účinnosti riešenia a na posúdenie možností jeho dlhodobej implementácie v Žiline aj v ďalších slovenských mestách.