Pokračovanie výstavby D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka / Višňové


Foto: Pokračovanie výstavby D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka / Višňové
Galéria: 19 fotiek
Foto: Pavol K.
V prípade diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka sa naplno pracuje na mostných objektoch z ktorých niekoľko je už len pár mesiacov pred dokončením v jednom smere. Rýchlu výstavbu si môžeme všimnúť napríklad v Lietavskej Lúčke, kde sa mostný objekt SO 219 zhotovuje pomocou letmej montáže a postup prác je veľmi výrazný. Smerom na obec Bánovú sa dostávame k momentálne najväčšiemu problému tohto diaľničného úseku, ktorého titul si vyslúžil tunel Žilina. Na akcii, ktorá sa konala na začiatku razenia tohto tunela sme sa dozvedeli, že tunel by mal byť prerazený ešte začiatkom tohto roka.

Niekoľko mesiacov od začatia razenia sa však začali všetky predpokladané problémy tunela ukazovať ako pravdivé. Tempo razenia sa spomalilo a laik by povedal, že sa skoro úplne zastavilo. Čísla sú neúprosné a koncom októbra 2015 z tunela hlásili vyrazených 242 metrov, čo predstavuje 17,41 percenta z celkovej dĺžky a to za necelý rok. Ku príkladu najrýchlejšie vyrazený diaľničný  tunel v našom kraji (tunel Považský Chlmec – 2 218m) bol prerazený za necelý rok. Je nutné však poznamenať, že tunel Žilina (687m) je momentálne v omnoho ťažšej geológii a nie je razený zo stredovej časti tunela, ako je to v prípade tunela Považský Chlmec.

Lepším príkladom, je možno tunel Ovčiarsko (2 367 m), ktorý je ako tunel Žilina vo výstavbe iba z dvoch miest avšak s lepšími podmienkami pre stavbu tunela. Prerazenie by malo prísť čoskoro a to dva roky od začatia razenia. Zmluvné ukončenie výstavby je na začiatku roku  2018 a preto je stále reálne dokončiť tento úsek diaľnice včas. Okrem tohto problémového miesta sa naplno pracuje na celom úseku, ale to už môžete sami posúdiť z fotografií.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Žilinské diaľnice