Aktuálne fotografie z mostného objektu S0 209 pri Lietavskej Lúčke, ktorý bude o pár metrov vybudovaný do polovice svojej dĺžky. Pri tomto mostnom objekte je použitá technológia letmej montáže (segmentová technológia) so segmentami s kontaktnými škárami z epoxidového tmelu.
Montáž segmentov sa začína uložením tzv. pilierového segmentu a jeho zakotvením do piliera. K tomuto segmentu sa pripojí ďalší segment, tzv. zadný. Na tieto dva segmenty sa presunie montážne zariadenie, doplní sa tzv. predný segment a takto vzniknutý zárodok vahadla sa uloží na hydraulické lisy na rozšírenej hlave piliera alebo na pomocných montážnych podperách.
Montujú sa 2 až 4 segmenty denne, škáry medzi segmentmi sa lepia špeciálnym epoxidovým tmelom a k predchádzajúcemu sa pripínajú najskôr montážnymi tyčami, potom montážnymi káblami a injektujú sa cementovou maltou. V strede polí mosta medzi vahadlami vzniká medzera, ktorá sa po geometrickom zarovnaní nového vahadla pomocou hydrauliky dobetónuje a predopne tzv. káblami spojitosti.
Aktuálne informácie prináša portál Žilinské diaľnice / FB Žilinské diaľnice.