Mesto Žilina skúša nové formy propagácie. Za spoluprácu s influencerom zaplatilo 2-tisíc eur


Foto: Mesto Žilina skúša nové formy propagácie. Za spoluprácu s influencerom zaplatilo 2-tisíc eur Foto: bezmapy.com

Ešte v apríli navštívil Žilinu influencer, ktorého na sociálnych sieťach nájdete pod menom Milan Bez Mapy. Známy bloger ukazuje zaujímavé cestovateľské tipy už viac ako 10 rokov. Magazín Forbes ho aj vďaka tomu označil za druhého najvplyvnejšieho influencera na Slovensku.

Do Žiliny sa však nevybral sám, ale na pozvanie mesta, ktoré si uňho objednalo propagáciu na blogu a sociálnych sieťach. Príspevky z jeho návštevy mohlo sledovať viac ako 150-tisíc ľudí na Instagrame, 85-tisíc sledovateľov na Facebooku a 95-tisíc sledovateľov na sociálnej sieti Tik Tok.

V blogu uvádza tipy, aké pamiatky v Žiline navštíviť, kde sa môžete chutne najesť alebo si dať dobrú kávu. Zaplával si na žilinskej plavárni, očaril ho Budatínsky hrad aj mestské divadlo. Návšteva gotických pivníc pod Mariánskym námestím, známych aj ako katakomby, prekvapila aj dokonca ľudí, ktorí zo Žiliny pochádzajú.

Sledovatelia však ocenili predovšetkým to, že popri ostrovoch ako Grónsko či Malorka sa dozvedeli viac o meste, ktoré sa nachádza na Slovensku. V komentároch pod príspevkami viacerí písali, že „perlu na Váhu“ sa určite oplatí vidieť. 



Žilinskú samosprávu táto propagácia stála 2 100 eur. Len pre porovnanie, pred rokom si mesto objednalo reklamné služby aj v lokálnych printových médiách, kde by podľa cenníka uvedeného v zmluve malo za jednu stranu v novinách zaplatiť približne 660 eur.

Spôsob propagácie prostredníctvom infuencerov nie je žiadnou novinkou. Využíva ho mnoho firiem na prezentáciu svojich produktov a zdá sa, že už aj samosprávy s cieľom zvýšenia cestovného ruchu. Takáto reklama môže byť často aj efektívnejšia. Výhodou je, že môže zasiahnuť početnejšie publikum a mladých ľudí, zatiaľ čo noviny chytá do rúk zväčša už len staršia generácia. 

Slobodné a nezávislé médiá sú kľúčové pre demokraciu. Nepodliehajú vplyvu politikov ani záujmových skupín, čo im umožňuje objektívne a pravdivo informovať verejnosť.

Podpora slobodných médií je investíciou do transparentnej a spravodlivej spoločnosti.

Podporiť nezávislé spravodajstvo

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: