Diaľničný most na Liptove plánujú opravovať. Práce by mali prebiehať 24 hodín, 7 dní v týždni


Foto: Diaľničný most na Liptove plánujú opravovať. Práce by mali prebiehať 24 hodín, 7 dní v týždni Foto: Milan Kolenčík

Diaľničný most Podtureň s dĺžkou 1035 metrov je jedným z najdlhších cestných mostov na Slovensku. Nachádza sa na diaľnici D1, kde spája údolie medzi Liptovským Mikulášom a Liptovským Jánom. Čoskoro ho však čaká rekonštrukcia, ktorá prinesie výrazné obmedzenia v doprave.

Vyplýva to zo zákazky, ktorú zverejila Národná diaľničná spoločnosť vo vestníku verejného obstarávania. Na vyše 40-ročnom moste plánujú opravovať odvodnenie. Cieľom je predovšetkým odstránenie porúch mosta, dosiahnutie lepšieho technického stavu a s tým súvisiaca bezpečnejšia a plynulejšia premávka bez dopravných nehôd.

Predpokladaná hodnota zákazky je takmer 2,2 milióna eur bez DPH. Práce by mali trvať približne šesť mesiacov, pričom diaľničiari požadujú, aby zhotoviteľ zabezpečil vykonávanie prác 24 hodín denne, sedem dní v týždni, aj počas víkendov a štátnych sviatkov.

Aká firma stavebné práce uskutoční, v túto chvíľu nie je známe. Všetko sa dozvieme až po ukončení verejného obstarávania a podpise zmluvy s vybraným uchádzačom. Diaľničiari stanovili dve kritériá na vyhodnotenie ponúk. Do úvahy budú brať celkovú cenu za realizáciu zákazky (váha 70%) a lehotu obmedzenia dopravy počas realizácie (váha 30%). 

Diaľničný most je tvorený dvoma súbežnými mostami. Počas opravy odvodnenia na ľavom moste bude uzavretý ľavý jazdný pás diaľnice s presmerovaním dopravy pred a za mostom do pravého jazdného pásu, kde bude doprava vedená obojsmerne.


„Počas opravy odvodnenia na pravom moste bude čiastočná uzávierka v pravom jazdnom páse, najprv v rýchlom jazdnom pruhu a následne v pomalom jazdnom pruhu. Doprava pravého pásu bude vedená vo voľnom pruhu jazdného pásu,“ uvádza sa v dokumentoch. 

Obnova odvodnenia spočíva predovšetkým v zmene vedenia odpadovej vody. Najskôr odstránia krycie plechy ríms na ľavom moste. Na pravom sa tieto opravy robiť nebudú, pretože prešiel komplexnou opravou zvršku s vybudovaním nových ríms ešte v roku 2018.

Následne sa odstráni potrubie pôvodného odvodnenia, vložia sa nové rúry do odvodňovačov s vyústením pod konzolu, opravia sa degradované povrchy a zaslepia otvory v stenách a na dne komory. 


Prečítajte si viac:


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu