Holandský kráľovský pár navštívil základnú školu v Liptovskom Mikuláši, so žiakmi diskutovali o dezinformáciách


Foto: Holandský kráľovský pár navštívil základnú školu v Liptovskom Mikuláši, so žiakmi diskutovali o dezinformáciách Foto: Facebook/Liptovský Mikuláš

V utorok 7. marca pricestoval na Slovensko  po takmer 13 rokoch holandský kráľovský pár. Hlavnými témami návštevy sú otázky právneho štátu a ochrany klímy vrátane prechodu na obehové hospodárstvo, ako aj podpora inklúzie a rozmanitosti v spoločnosti.

Holandský kráľovský pár svoju návštevu ukončil vo štvrtok 9. marca v Tatrách, kde sa stretol aj so žiakmi Základnej školy Miloša Janošku v Liptovskom Mikuláši. Podľa primátora mesta Jána Blcháča je to jediná škola, na ktorú zavítali počas troch dní na Slovensku.

„Naša základná škola Holanďanov absolútne zaujala, oslovil ich vzdelávací program, inovatívny a atraktívny prístup pedagógov, rôznorodé aktivity a dosiahnuté výborné výsledky,“ uviedol Blcháč v príspevku na sociálnej sieti. 

Kráľ Viliam-Alexander, kráľovná Maxima spolu s prezidentkou SR Zuzanou Čaputovou absolvovali diskusiu o občianskom vzdelávaní. S rodičmi a učiteľmi sa počas návštevy rozprávali o potrebe kritického myslenia u mladých ľudí a zúčastnili sa tiež aj na modelovej hodine žiakov šiesteho ročníka na tému boja proti dezinformáciám.


Základná škola Miloša Janošku v Liptovskom Mikuláši bola minulý rok vybraná do prestížneho celoslovenského programu s názvom Školy, ktoré menia svet.

Vzdelávanie detí tak už druhý rok obohacujú ďalšie zážitkové aktivity, učitelia zábavnými metódami podnecujú u žiakov kritické myslenie, myslenie v kontexte a v súvislostiach, mediálnu gramotnosť, demokratické zmýšľanie, morálne hodnoty, empatiu, dobrovoľnícke aktivity, občiansku angažovanosť a zodpovednosť,“ doplnil Blcháč. 

Posledným bodom programu holandského kráľovského páru je návšteva Tatranského národného parku, kde sa oboznámi s projektom biodiverzity a ochrany životného prostredia pri rieke Belá v Podbanskom.

 


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu