Slovenská pošta varuje pred falošnými správami, ktorými podvodníci žiadajú od ľudí peniaze


Foto: Slovenská pošta varuje pred falošnými správami, ktorými podvodníci žiadajú od ľudí peniaze Foto: Ilustračné foto

Slovenská pošta upozorňuje svojich zákazníkov na nový typ podvodu, pri ktorom je zneužité jej meno. V poslednej dobe bolo zaznamenaných takmer 50 rôznych podvodných správ, ktorými sa neznámy páchatelia snažia získať peniaze od dôverčivých ľudí. Pošta preto vyzýva zákazníkov, aby boli ostražitý a bez overenia nezdieľali údaje o bankových účtoch či platobných kartách.

Ľudia z celého Slovenska dostávajú rôzne typy falošných správ doručených formou sms, prípadne e-mailom. Podvodníci v mene Slovenskej pošty najčastejšie žiadajú uhradenie nákladov na dopravu Vášho balíka, pričom údajne stačí kliknúť na odkaz priložený v správe. Väčšinou ide o nízke sumy, ktoré budú ľudia s väčšou pravdepodobnosťou ochotní zaplatiť.

„Adresáta najnovšie prostredníctvom SMS alebo MMS vyzývajú na úhradu rozličných poplatkov – napr. colných poplatkov, poplatkov za skladovanie zásielky z dôvodu oneskorenia, za doručenie zásielky, za zmenu doručenia či uloženia zásielky,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Princíp ďalšieho podvodu spočíva v údajnom probléme s prijímaním peňazí. Aby odosielateľ zásielky dostal peniaze, podvodníci od adresáta žiadajú rôzne údaje z jeho platobnej karty. Zákazníci pošty sa však stretli napríklad aj s falošnými súťažami o nové telefóny či ceny v hodnote 10-tisíc eur.

„Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS či e-mailov úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky,“ pripomína Iveta Dorčáková.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu