Martina Gočová: Vytváranie (s)NOVÉHO PRIESTORU v realitách sa stalo mojou vášňou


Foto: Martina Gočová: Vytváranie (s)NOVÉHO PRIESTORU v realitách sa stalo mojou vášňou
Galéria: 15 fotiek

(s)NOVÝ PRIESTOR je názov projektu realitnej maklérky Martiny Gočovej, ktorá sa naplno venuje sprostredkovaniu predaja nehnuteľností v realitnej kancelárii WFG reality s viac ako 15 ročnou praxou, oceňovanou najmä za silné sústredenie sa na naplnenie očakávaní a potrieb klientov. 

Viete nám priblížiť, na čo je Váš projekt (s)NOVÝ PRIESTOR zameraný?

Keď som začala pracovať v realitách, prvou mojou emóciou bolo prekvapenie nad spôsobom, akým sa nehnuteľnosti na predaj (ne)prezentujú. Fotografie boli plné neuprataných a neupravených bytov a domov, ktoré skôr odrádzali ako lákali. Miesto nadšenia vo mne vyvolávali nezáujem.

Potrebovala som víziu, akým spôsobom budem s priestorom pracovať, ako sa v priestore, ktorý prezentujem, musím cítiť. A ako sa v ňom budú cítiť potenciálni noví majitelia. Cieľom bolo, aby sa cítili snovo :), respektíve, aby v nich priestor vzbudil predstavivosť a fantáziu ohľadom toho, ako sa dá na ňom pracovať, kam sa dá posunúť.

Galéria: 15 fotiek

Ako obyčajný priestor pretvárate na (s)NOVÝ?

Pri mojej práci využívam rôzne doplnky , ktoré dokážu do obyčajného priestoru vniesť „dušu“. Neviem robiť veci bez presvedčenia a vášne. Styling nehnuteľnosti a jej pretvorenie na (s)NOVÝ PRIESTOR je časovo náročný proces, venujem sa mu však veľmi dôkladne.

Snažím sa ukázať potenciálnym kupujúcim nehnuteľnosť tak, aby mali lepšiu predstavu o tom, ako rôzne sa môžu v priestore realizovať. Neponúkam návod, ponúkam inšpiráciu; robím ochutnávku potenciálu toho, čím priestory môžu ožiť.

Galéria: 15 fotiek

Čo bolo momentom, ktorý vás presvedčil, aby ste to s nehnuteľnosťami skúsili?

Nikdy som na realitný trh nevstupovala s tým, že je to moja práca snov, objavila som tu však možnosti, ktoré má začali baviť. Bolo to práve uvedomenie, že s každým priestorom sa dá pracovať – a neznamená to nutne komplikovanú a finančne zaťažujúcu prerábku, búranie priečok či vytrhávanie podláh. S priestorom vieme krásne hýbať a posúvať jeho potenciál, funkčnými detailmi v interiéri, doplnkami či kúskami nábytku, a zmeniť ho na nepoznanie. A práve o to mi ide, ukázať, že takmer hocijaký priestor si dokážeme pretvoriť na vysnívané miesto.

Styling dnes neodmysliteľne patrí k mojej práci a myslím, že z veľkej časti je dôvodom, že ma ľudia vnímajú a rozoznajú. Realitný obchod a nehnuteľnosti ma bavia aj pre potenciál a možnosti, ktoré tu môžem využívať. Podporou mi je stabilná realitná kancelária WFG reality s dlhoročnou praxou, v ktorej ľuďom záleží na hodnotách a na individuálnom prístupe ku klientom.

Galéria: 15 fotiek

Čo je najväčšou pridanou hodnotou vašej práce?

Myslím, že emócia. Bez ohľadu na to, ako bezstarostne a možno jednoducho či banálne to znie. Ako som spomínala, technické, právne a iné praktické záležitosti, na ktoré kladieme v našej realitnej kancelárii dôraz sú v kúpno-predajných vzťahoch absolútny základ. Celý zmluvný proces je nastavený na základe našich dlhoročných skúseností a silného právneho zázemia.  Mojou nadstavbou je však túžba vytvoriť obraz priestoru vytvárajúci emóciu, ktorá si vás získa, aby ste sa v priestore cítili dobre a vedeli si prestaviť každý aspekt jeho využitia.

Galéria: 15 fotiek

Nemajú ľudia pocit, že je vaša práca o zakrývaní nedostatkov, len „na oko“?

Popravde som sa s týmto názorom ešte osobne nestretla. Táto teória prekrývania chybičiek krásy je však krátkozraká, keď vezmeme do úvahy osobnú skúsenosť, ktorú každý potenciálny kupca absolvuje pri prehliadke nehnuteľnosti. Ak si predstavujete, že kobercom zakryjem dieru v podlahe tak nie, tak to skutočne nefunguje : ) Kúpa nehnuteľnosti nie je impulzívnym nákupným rozhodnutím ako to poznáme pri nákupoch potravín s prázdnym žalúdkom.

Pri rozhodovaní o kúpe priestoru, v ktorom chcem prežiť roky svojho života, možno aj celý život, skutočne rozhodujú iné atribúty ako keď si vyberám medzi dvoma druhmi syra. Pred osobnou prehliadkou nehnuteľnosti je však dôležité vzbudiť záujem, túžbu si byt či dom prezrieť. A tú vzbudzujem práve úpravou bytu. Za nehnuteľnosť, ktorá by nespĺňala štandardy, by som sa nepostavila a neponúkala ju na predaj. Technické parametre a bezpečnosť budovy sú základ.

Galéria: 15 fotiek

Ako so svojimi zákazníkmi komunikujete?

Veľa sa so svojimi zákazníkmi rozprávam osobne, dávam im svoj čas, neponáhľam sa, neplánujem si niekoľko zákazníkov v jeden deň. Sú to akési moje vlastné rituály a pravidlá, ktoré mi pomáhajú venovať sa plnou pozornosťou jednému zákazníkovi v jednom čase, lepšie sa nacítiť do jeho potrieb. Okrem toho som začala robiť aj prezentácie pre sprostredkovateľov a predávajúcich, kde im približujem svoje postupy, možno trochu inšpirujem. Zatiaľ mám len pozitívnu spätnú väzbu. Veľmi sa z toho teším. Skutočným naplnením pre mňa je spokojný zákazník.

Galéria: 15 fotiek

Čo by ste chceli odkázať potenciálnym predávajúcim alebo kupujúcim?

Odporúčam zamerať sa na vyzdvihnutie potenciálu nehnuteľnosti, čím môže klient získať lepšiu predajnú cenu. Taktiež aby si dôsledne zvážil, komu dá svoju dôveru a zverí do rúk svoj majetok. Najdôležitejším faktorom pri využití práce realitného makléra je totiž profesionálny zmluvno-predajný proces, ktorý dáva v podstate obom stranám záruku transparentnej realizácie obchodu a kde môžu byť obe strany bez obáv z akejkoľvek špekulácie. A to, si myslím, stojí za zváženie.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: PR WFG reality