Peter Minárik zo CINEMAX: Príjem kina tvorí aj reklama pred filmom, okrem kuriozít boli v sále aj žiadosti o ruku


Foto: Peter Minárik zo CINEMAX: Príjem kina tvorí aj reklama pred filmom, okrem kuriozít boli v sále aj žiadosti o ruku Foto: CINEMAX

V našom rozhovore s Petrom Minárikom, ktorý zastáva pozíciu supervízora pre slovenské prevádzky spoločnosti CINEMAX, sa dozviete množstvo informácií zo zákulisia kín.

Rozprávame sa aj o:

  • spôsobe plánovania filmov,
  • o tom, či zamestnanci vedia, čo sa v sále deje,
  • o tom, či kiná majú vplyv na výber a počet reklám,
  • o kuriozitách, ktoré sa v kinách stali,
  • o korone a jej dôsledkoch na kinopriemysel.

Váš pracovný čas trávite na mieste, kde iní ľudia chodia vo svojom voľnom čase. Zmenilo to nejako váš vzťah ku kinu?
Vzťah ku kinu ako takému nie, stále si rád pozriem dobrý film, akurát ten pobyt v kine už pre mňa nie je taký relax ako predtým, keďže okrem filmu podvedome sledujem veľa vecí a činností okolo, ktoré bežný divák neregistruje. Je to už taká profesionálna deformácia.

Aké sú teda vaše obľúbené žánre?
Osobne som veľký fanúšik Quentina Tarantina a z jeho filmov také top asi Pulp Fiction a Nehanební bastardi. Z hercov mám veľmi rád Toma Hanksa, Leonarda Di Capria a Christopha Waltza.

Vždy ma pri návšteve kina veľmi zaujímalo, akým spôsobom sa vytvára rozvrh toho, čo sa premieta. Je to pre všetky pobočky rovnaké?
Program kín CINEMAX tvorí každý pondelok kolega z centrály, ktorý má prehľad o tom, aké nové filmy prichádzajú do kín, ale aj ako sa darí tým, ktoré už v programe boli a aký veľký je záujem o to, aby v ňom zostali aj v nasledujúcich dňoch. Podľa predpokladaného záujmu im prideľuje rôzne veľké kinosály a časy premietania v nasledujúcom týždni, ktorý nazývame kinotýždeň a začína štvrtkom, keď do širokej distribúcie prichádzajú nové filmy.

Môže sa stať, že vo vašej pobočke v inom meste premietajú niečo úplne iné?
Program jednotlivých kín našej siete býva podobný, ale keďže kiná sú v rôznych mestách rôzne veľké a aj záujem o filmy sa môže zľahka líšiť, vieme nájsť určité rozdiely.  

Koľko ľudí je zamestnaných v žilinskej pobočke?
V Žiline pracuje do 30 zamestnancov, väčšinu z nich tvoria vysokoškolskí študenti.

Vedia zamestnanci kina o tom, čo sa v sále deje?
Kamerovým systémom zatiaľ sály vybavené nemáme, pretože nechceme narúšať súkromie našich divákov. Do budúcna to však nevylučujeme, aby sme vedeli 100 % eliminovať nelegálne nahrávanie filmov. Prehľad o dianí v sále zamestnanci majú, keďže ich povinnosťou je dianie v sále (divákov, kvalitu obrazu, zvuku, teplotu) v pravidelných intervaloch kontrolovať.


Máte nejaký vplyv na reklamy pred filmom?
Reklamy pred filmami sú veľmi dôležitou súčasťou fungovania našich kín a spoločne so vstupným a s príjmom z predaja občerstvenia tvoria jeden zo základných pilierov nášho podnikania. Vďaka nim môže naše kino poskytovať taký štandard a kvalitu premietania, akú si filmy a diváci zaslúžia.

Kto ich zostavuje a akým spôsobom?
Kinoreklamu v sieti CINEMAX zabezpečuje spoločnosť Continental Media – na ňu sa obracajú spoločnosti, ktoré by týmto spôsobom rady prezentovali svoje produkty či služby. S kolegyňou, ktorá sa venuje predaju kinoreklamy, si potom nastavia plán, teda ako dlho, ako často a pred akými filmami sa bude konkrétna reklama premietať. Reklamných možností však kino ponúka neskutočne veľa, keďže je to multimediálny priestor, v ktorom sa fantázii a kreativite medze nekladú.

Stala sa vám v kine nejaká kuriozita?
Kuriozít bolo viacero, ale nie som si istý, či sú v tomto médiu publikovateľné. (smiech) Z tých milších príbehov to bolo viacero žiadostí o ruku, keď sme samotnú žiadosť zapracovali priamo do reklamného bloku alebo ako filmovú ukážku pred samotný film. Zatiaľ máme 100 % úspešnosť a všetky budúce nevesty povedali ÁNO.

Pandémia koronavírusu a taktiež aj opatrenia zasiahli viaceré časti kultúry. Následkom čoho bolo aj zvyšovanie cien, prepúšťanie či rušenie niektorých prevádzok. Aký vplyv malo koronové obdobie na CINEMAX?
Dva roky, počas ktorých pandémia koronavírusu trápila svet a Slovensko, boli pre celý kinopriemysel mimoriadne kruté. Veríme, že situácia sa v podobnej mierke už nezopakuje, ten dopad by bol už naozaj zdrvujúci. Počas pandémie u nás nedochádzalo k prepúšťaniu radových zamestnancov, niekoľko kolegov si však v danom období z vlastnej iniciatívy našlo iné zamestnanie v inej oblasti. Ceny vstupného sme v reakcii na zdražovanie medzičasom boli nútení zdvihnúť o pár desiatok centov. Nateraz sú ustálené a ďalšie zvyšovanie neplánujeme.

Považujete poskytnutú kompenzáciu od štátu za postačujúcu resp. pomohla vám minimalizovať dopady?
Túto otázku by vedelo presnejšie zodpovedať vedenie spoločnosti. Kompenzácie zo strany štátu do určitej miery pomohli zmierniť dopady pandemických obmedzení a aj vďaka nim sme nemuseli pristupovať k prepúšťaniu zamestnancov. Nepostačovali však ani zďaleka na pokrytie nákladov, ktoré kiná v našej sieti počas svojho zatvorenia naďalej mali. Aj preto hovoríme, že už k podobnému obmedzeniu nesmie dôjsť, bolo by pre nás likvidačné.

Dá sa už dnes povedať, že sa situácia z pohľadu návštevnosti vracia do stavu ako pred pandémiou?
Situácia sa rozhodne zlepšuje, vracia sa dôvera divákov k hromadným podujatiam a viacero filmov už dokáže vypredať kinosály. Ale aby sa čísla návštevnosti dostali na úroveň spred pandémie a aby si cestu do kín našli aj tí, ktorí zatiaľ nemali dôvod sa pred plátno vrátiť, je ešte potrebných viacero atraktívnych kinohitov pre rôzne typy publika.

Zmenilo sa správanie návštevníkov oproti obdobiu pred pandémiou?
Myslím, že sa zmenilo správanie spoločnosti ako takej. Zvýšili sa hygienické návyky a nároky, zároveň takmer vo všetkých zostávajú určité obavy a obozretnosť. A polarizovali sa názorové skupiny, ľudia sa radikalizovali. Aj v kine sme sa príležitostne stretávali s agresívnymi reakciami, keď sme požadovali dodržiavanie opatrení, za ktoré sme boli zodpovední. Ale ja verím, že táto kapitola je už naozaj za nami. Vnímame, že ľudia chodia do kina radi a uvedomujú si, že im CINEMAX prináša maximálny filmový zážitok. Blíži sa letná sezóna s viacerými očakávanými kinohitmi a my sa tešíme na všetkých ich divákov a diváčky.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu