Rekonštrukcia mosta v Radoli sa nezačala. Zhotoviteľ bol v marci pripravený, dnes hlási zvýšené ceny materiálov


Foto: Rekonštrukcia mosta v Radoli sa nezačala. Zhotoviteľ bol v marci pripravený, dnes hlási zvýšené ceny materiálov Foto: Facebook/Jozef MOZOL

V pondelok 11. apríla mala prebiehať rekonštrukcia mosta v obci Radoľa (okres Kysucké Nové Mesto), ktorý je dlhodobo v nevyhovujúcom stave. Oprava na frekventovanej ceste prvej triedy medzi Žilinou a Čadcou mala na niekoľko mesiacov obmedziť dopravu.

Zmluva o dielo bola podľa Slovenskej správy ciest (SSC) podpísaná 14. marca 2022 a stavenisko bolo zhotoviteľovi odovzdané 17. marca. Firma, ktorá mala rekonštrukciu realizovať, deklarovala na stretnutiach so zástupcami polície, samospráv a ďalších subjektov pripravenosť vyhotoviť práce v požadovanej kvalite a v zmluvne dohodnutých termínoch,.

Zhotoviteľ mal na stretnutiach 24. marca a následne aj 29. marca potvrdiť, že opravu zrealizuje tak, ako sa uvádza v podpísanej zmluve. Ako najneskorší termín začiatku výstavby bol pritom uvádzaný víkend 9. - 10. apríla. Do dnešného dňa však práce stále nezačali.

„Namiesto toho 7. apríla zhotoviteľ doručil list o pozastavení prác pre nárast cien materiálov. Zhotoviteľ avizoval zvýšené finančné nároky pre rast cien materiálov a rozpad subdodávateľského reťazca v dôsledku vojny na Ukrajine. Zvýšenie nárokov zhotoviteľ položkovito nešpecifikoval,“ spresnil Martin Guzi, hovorca Slovenskej správy ciest.


Keďže zmluva o dielo bola podpísaná v nedávnom čase, SSC vyzvala zhotoviteľa, aby dielo zrealizoval za cenu, ktorú ponúkol vo verejnej súťaži a pokračoval v prácach podľa platnej zmluvy. Aký bude ďalší vývoj situácie a či sa práce zrealizujú, zatiaľ nie je známe. V prípade, ak by bolo potrebné zmluvu zrušiť a nájsť nového zhotoviteľa, termíny opravy mosta sa môžu výrazne predĺžiť.

Po Radoľskom moste prejdú denne tisícky osobných áut a stovky kamiónov, jeho stav je však žalostný. Betón na moste je popraskaný a odpadáva, miestami z neho dokonca vytŕčajú roxory a na chodníku a zábradlí sa tiež podpísal zub času.

Zo stavebno-technického hľadiska je zaradený do kategórie 6, teda má „veľmi zlý stav“. Pokiaľ by klesol až do kategórie 7, musel by byť úplne uzatvorený. „To by v našom prípade znamenalo úplnú katastrofu, ktorej sa našťastie vyhneme,“ dodal Jozef Mozol. Poradca ministra dopravy pre Kysuce taktiež prisľúbil, že bude informovať o presnom začiatku rekonštrukcie.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu