Stavba liptovskej diaľnice D1 v úseku Hubová – Ivachnová napreduje. V súčasnosti sa realizuje viacero dôležitých častí stavby ako napríklad asfaltovanie križovatky Hubová, stabilizácia mostných opôr aj posledné kroky na razení tunela Čebrať. Z dôvodu častých zosuvov pôdy bolo nutné vybudovať špeciálne šachty.
„Realizujeme práce na výstavbe križovatky Hubová a zároveň sme obnovili práce na moste v katastri obce Hubová, kde z dôvodu zosuvu svahu bola stavebná činnosť na potrebný čas pozastavená. Pokračujeme v prácach na budovaní a stabilizácii mostných opôr, aby sme mohli dokončiť pravý most. Pravý most by mal byť hotový začiatkom budúceho roka, ľavý, už existujúci most, používame ako prístupovú cestu,“ spresňuje Národná diaľničná spoločnosť.
S cieľom zaistenia nestabilného terénu musel zhotoviteľ vytvoriť špeciálne 17 metrov hlboké šachty z veľkopriemerových pilót, do ktorých následne založí budúci most. Šachty slúžia na to, aby rozrazili zeminu a vodu a ochránili tak most pred prípadným zosuvom. Podľa diaľničiarov ide o unikátny a technologicky veľmi výnimočný a náročný projekt.
V tuneli Čebrať chýba posledných 150 metrov do prerazenia
Vysoké pracovné tempo nasadil zhotoviteľ aj v prípade dokončenia tunela Čebrať. Po získaní stavebného povolenia hneď odštartoval práce na západnom portáli. Razenie rakúskou metódou bude realizované od decembra počas celej zimy. V tuneli je momentálne prerazených 3 480 metrov z celkovej dĺžky 3 630 metrov.
Úsek budovanej liptovskej diaľnice D1 bude mať celkovú dĺžku 14,92 kilometra a začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová. Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza do tunela Čebrať. Pred mimoúrovňovou križovatkou Likavka vychádza z tunela, pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Nový úsek sa na svojom konci pri Ivachnovej plynule napojí na existujúcu diaľnicu smerujúcu do Košíc.