AutoMoto Žilina: Nový Renault Clio - športovejší výzor a výrazná revolúcia v interiéri


Foto: AutoMoto Žilina: Nový Renault Clio - športovejší výzor a výrazná revolúcia v interiéri
Galéria: 31 fotiek

Od predstavenia prvého modelu Clio v roku 1990 ubehlo už takmer tridsať rokov, počas ktorých si tento automobil francúzskej značky získal v segmente B doslova prémiové postavenie. A to najmä u európskych zákazníkov, vďaka ktorým je už tretí rok druhým najpopulárnejším modelom vôbec.

Predaje, ktoré upevnili vedúcu priečku supermini segmentu, stúpajú aj napriek avizovanému uvedeniu piatej generácie. K nej pristúpili v Renaulte aj s ohľadom na status najúspešnejšieho francúzskeho vozidla zodpovedne, výsledkom čoho je nenápadná evolúcia exteriéru. Tú ale výrazne dopĺňajú novinky a úpravy v interiéri.

My sme nové Clio piatej generácie v športovo ladenej výbave R.S. Line mohli otestovať vďaka autorizovanému predajcovi Renault v Žiline, spoločnosti AUTO MARKET na Košickej ulici.

[lens]3858[lens]

K najzásadnejším zmenám zovňajšku patria zväčšená mriežka prednej masky a charakteristické svetlomety v tvare písmena C v súlade s vynoveným modelovým radom značky.

Svetlá s označením Pure Vision využívajú LED technológiu a dokážu automaticky prepínať na diaľkové osvetlenie pre lepšiu viditeľnosť. 

Navonok kozmetické úpravy prinášajú v celku dynamickejší až agresívnejší vzhľad, čo je umocnené aj zmenou rozmerov - nové Clio je o 1,2 centimetra kratšie, zato širšie o viac ako šesť centimetrov a položené nižšie.

[preview]35749,35750,35751[preview]

Takáto evolúcia exteriéru mu dodáva atletickejší nádych, ktorý sa optimálne prejaví na kľukatejších cestách, držiac aj pri ostrejšej jazde. A to až prekvapivo pevne na pomery malých hatchbackov.

Rozmerovo menšie zadné okná v kombinácii s vyššími zadnými opierkami hlavy o niečo limitujú výhľad, ten ale pomáha komfortne riešiť 360-stupňová parkovacia kamera. Z predchodcu zostali Cliu kľučky dverí integrované do rámu zadných bočných okien.

Pri nami testovanej výbave R.S. Line zaujala ešte spodná mriežka chladiča v podobe “včelieho” plástu, oválna chrómovaná koncovka výfuku aj 17 palcové disky. Športový dojem umocňuje aj predný nárazník s hranou v štýle F1 a nechýba ani chrómované označenie na blatníkoch.

To najpodstatnejšie sa z hľadiska vývoja udialo vo vnútri, kde Clio prešlo výraznou porciou zmien. Na celú posádku čakajú pohodlné sedadlá s dostatkom priestoru, v našom prípade v športovom prevedení s logom Renault Sport.

Sedadlá boli počas testu pohodlné, aj keď šoféri dlhých vzdialeností by možno uvítali viac opory po stranách sedačiek.

Tie vkusne dopĺňa nastaviteľný športový volant využívajúci kombináciu klasickej a perforovanej kože. Vďaka zmenšeniu priestoru potrebného pre airbag je o niečo menší, 7 palcovú prístrojovú dosku tak vidíte veľmi zreteľne.

[preview]35730,35734,35739[preview]

Čierno-sivo-červená kombinácia spolu s chrómovaným dokončením sa vkusne prelína celý interiérom, vrátane linky na otvoroch klimatizácie a radiacej páky či páky ručnej brzdy.

Radiaca páka je položená na zvýšenej konzole komfortne vysoko, tu by sme vytkli absenciu stredovej lakťovej opierky. Tú je však možné zaobstarať ako doplnkovú výbavu aj s integrovaným úložným priestorom.

[preview]35732,35735,35740[preview]

Najviac si zrejme dali dizajnéri záležať na detailoch, keďže výrazne zvýšili zapojenie mäkčených plastov. Spolu s farebnými prešívanými detailmi a využitím kože nielenže dobre vyzerajú, ale robia z Clia na pocit drahšie vozidlo než indikuje cenovka. V praxi je väčšina materiálov oveľa jemnejšia na dotyk.

Popri 7 palcovej prístrojovej doske tu základ infotainmentu tvorí ďalšia 7, alebo v našom prípade až 9,3 palcová obrazovka, ktorá patrí k najväčším v triede. Renault tu ponúkne online navigačný systém EASY CONNECT s vyhľadávaním zaujímavých miest vďaka Google Places či aktuálnymi informáciami o cene paliva alebo zdržaní na ceste.


[lens]3861[lens]

Z piatich dotykových tlačidiel by sme sa vedeli zrejme zaobísť bez tých na ovládanie hlasitosti, túto funkciu by mohol riešiť klasický otočný prístrojový gombík. Pozitívne hodnotíme umiestnenie obrazovky, ktorá vďaka svojej polohe nenúti šoféra výrazne odvracať zrak od sledovania cesty alebo sa nakláňať pre ovládanie dotykom.

Funkčnosť, spôsob ovládania a reakcia hardvérových tlačidiel pod displejom je veľmi dobre odladená, rovnako tak v prípade trojice otočných regulátorov klimatizácie a vyhrievania.

O multimediálnu konektivitu sa stará okrem bezdrôtových technológií aj možnosť pripojenia prostredníctvom AUX výstupu. Potešili nás tiež hneď dva výstupy USB zásuviek, vedľa ktorých sa nachádza autozapaľovač.

Ak vlastníte novší smartfón, oceníte indukčnú nabíjačku, ktorá nabíja z nášho pohľadu štandardnou rýchlosťou. Náš Samsung Galaxy S10 stačilo položiť na správne miesto a zariadenie začalo vzápätí nabíjať.

Na strope nájdeme SOS systém pre privolanie pomoci vrátane automatického privolania núdzovej pomoci. K zlepšeniu jazdného zážitku prispieva už spomenutý kamerový systém s náhľadom 360°, ktorý je výsledkom technologickej spolupráce Aliance Renault Nissan.

V meste pomôže pri manévrovaní, ak by ste mali ale problém zaparkovať, systém Easy Park Assist. Ten dokáže zaparkovať Clio s prehľadom aj bez vašej pomoci.

Asistent jazdy po diaľnici a v kolóne dokáže držať vozidlo uprostred jazdného pruhu a riadiť rýchlosť až do úplného zastavenia. Aj keď ide o akési predznamenanie samoriadiaceho vozidla, stále však musíte mať ruky na volante.

Renault Clio piatej generácie vie aj núdzovo brzdiť, nám počas testovania promptne avizoval opustenie jazdného pruhu bez deklarovania úmyslu smerovkami a pomohol vrátiť sa naspäť. Systém sledovania mŕtveho uhla je dnes pri automobiloch povinným štandardom, preto nechýba ani tu.

Cena nového Clia sa začína na úrovni 9 850 eur pri výbave LIFE, ktorá ponúkne LED predné aj zadné svetlá, tempomat a systém varovania pred opustením jazdného pruhu. Nasledujú výbavy ZEN a INTENS, v ktorej nájdeme už aj zadné parkovacie senzory a hands-free kartu Renault.

[preview]35743,35756,35752[preview]

Najvyššou výbavou je nami testovaná R.S. Line, ktorá podčiarkuje športový charakter vozidla. Oproti výbave INTENS ponúka najmä vizuálne zmeny, ktoré už neovplyvnia jazdné vlastnosti vozidla. Ak nemáte potrebu vlastniť auto športového výzoru, potom je pre vás ideálna práve druhá najvyššia výbava, v ktorej môžete mať pri novom modeli Clio automatickú prevodovku v kombinácii s benzínovým motorom.

Dostupné výbavy

Renault ponúka tri benzínové motorizácie, označené podľa výkonu v konských silách - SCe 65, TCe 100 a najsilnejší štvorvalec TCe 130 GPF EDC, ktorý disponuje 7-stupňovou automatickou prevodovkou a je dostupná v dvoch najvyšších výbavách INTENS a R.S. LINE.

Vo výbave ZEN môžete siahnuť po dieslovom agregáte Blue dCi 115, ktorému výrobca udáva šetrnú kombinovanú spotrebu 3,4 litra na sto kilometrov.  

[preview]35745,35748,35747[preview]

Klady 

  • kvalita spracovania interiéru
  • multimediálna konektivita
  • v rámci uvádzacej akcie bonus až do 800 eur a zimné pneumatiky zadarmo

Zápory 

  • vyššia nakladacia hrana kufra
  • na menej kvalitných cestách tuhší podvozok
  • Renult neplánuje RS verziu

Nový Renault Clio vo výbave R.S.Line nám na test zapožičala spoločnosť AUTO MARKET Žilina, oficiálne zastúpenie značky v Žiline, ktoré sídli na ulici Košická. Až do konca roka platí na vozidlo uvádzacia akcia, počas ktorej môžete získať bonus až do výšky 800 eur a sadu zimných pneumatík zadarmo.

 




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu