Vyspovedali sme majiteľov žilinskej autoškoly PRO, ktorá jazdí na autách značky Audi


Foto: Vyspovedali sme majiteľov žilinskej autoškoly PRO, ktorá jazdí na autách značky Audi

Už niekoľko mesiacov brázdi žilinské ulice nová autoškola. Presne tá istá, ktorá v poslednom čase dosť často a vtipne poukazuje na sociálnej sieti Facebook, na chyby v cestnej premávke a tiež apeluje na vodičov, aby boli zodpovednejší a ohľaduplnejší.

O autoškole PRO sme už síce informovali, no tento krát by sme radi položili niekoľko otázok priamo jej majiteľom. Nejedného záujemcu o vodičský preukaz totiž zaujal okrem neštandardných vozidiel značky Audi, aj odvážny názov PRO. Preto sme sa rozhodli zistiť viac o tom, ako vznikol a čo vlastne vystihuje.

Podľa obchodného registra vznikla autoškola ešte na začiatku roka 2017 a svoju výučbu oficiálne zahájila až v decembri 2017. Aj po takmer roku fungovania sa čoraz častejšie na jej adresu vynárajú rôzne otázky a komentáre, ktoré aj nás ako aktívnych vodičov zaujímajú. 

Vedenie autoškoly na náš návrh na stretnutie zareagovalo pozitívne a my sme s jej zakladateľmi absolvovali rozhovor priamo vo vyučovacích priestoroch autoškoly. Tie pôsobili prvý pohľad veľmi pekne, novo a príjemne. Po krátkom zoznámení a prehodení pár slov medzi sebou, sme položili zakladateľom pár otázok.

Ako nás tak aj mnohých iných zaujíma váš názov - prečo práve autoškola PRO?

S autoškolami a inštruktážou profesionálneho riadenia vozidiel sme mali ako tím dlhoročné skúsenosti už pred založením. Avšak, nie vždy postupy a metodiky korešpondovali s tým, čo si myslíme o tom, ako by mali dnešné autoškoly vyzerať a fungovať. Týka sa to hlavne výučby a odovzdaných skúseností žiakom po výučbe. Preto sme sa rozhodli túto situáciu na trhu zmeniť a založili sme vlastnú autoškolu.

Názov autoškola.PRO vznikol práve preto, že odráža našu výučbu a prístup k tomuto druhu práce a PRO je taktiež našou internou skratkou - POTREBNÉ RADY ODBORNÍKOV. Sme úspešní podnikatelia aj v iných odvetviach a preto pre nás rýchly zisk nie je prioritou. Dokazuje to aj fakt že naše náklady na vozidlá sú niekoľkonásobne vyššie ako u konkurencie. Našou prioritou je teda hlavne to, aby šoféri na cestách bola zodpovednejší a na cesty vychádzali skúsenejší mladí vodiči. No a v neposlednom rade aj to, aby menej ľudí zbytočne zomieralo pri nezmyselných nehodách, ktorým sa dá predísť rozumnejším prístupom k riadeniu a životu.

Chceme vytvoriť nový typ vodiča vychádzajúceho z autoškoly, ktorý si bude uvedomovať, že:

  1. auto je zbraň hromadného ničenia
  2. jazdenie autom je taká realistická „hra“, že má v nej každý jeden účastník iba JEDEN ŽIVOT
  3. keď niekto zničí jeden život, tak zároveň zničí ďalších nespočetne veľa životov
  4. skúsenosti z počítačových simulátorov nestačia na bezpečnú jazdu, auto treba najprv dobre poznať
  5. pneumatiky sú základ všetkého - sú to 4 dlane, ktoré držia 2 tony železa a niekoľko životov na ceste
  6. treba vždy prispôsobiť jazdu svojim skúsenostiam, schopnostiam a okolnostiam v premávke - teplota a počasie, stav vozovky, technický stav vozidla a pod.
  7. predvídať, predvídať a ešte raz predvídať - aj nepredvídateľné - ako jediní sa snažíme učiť predvídať žiakov
  8. nepreceňovať svoje schopnosti
  9. vždy dbať na malé deti, jazdiť okolo nich opatrne, pretože ešte nemajú strach a ani dobre vyvinuté periférne videnie
  10. myslieť na to, že niekedy aj 50-ka je veľmi nebezpečná rýchlosť, najmä pre malé deti, ktoré môžu vybehnúť spoza auta

Vaše vozidlá sa stali predmetom diskusií na internete s odlišnými názormi a komentármi. Niektorým prídu ako skvelý výber a niektorí sa naopak obávajú, že sú príliš moderné a drahé pre výučbu. Prečo práve Audi A3 S-line?

Cieľom bolo jasne sa odlíšiť a dištancovať tak od u nás zaužívaných stereotypov - chceli sme tak zároveň vyjadriť, že sme skutočne PROfesionálna autoškola. Mnoho ľudí si myslí, že naše vozidlá nie sú vhodné pre žiakov, pretože majú napr. automatickú prevodovkou, cúvaciu kameru či rôzne iné asistenčné prvky a absolvent tak bude v skutočnom svete dopravy stratený. To však nie je pravda.

Naše vozidlá majú manuálne aj automatické prevodovky a majú síce senzory, rôzne kamery, adaptívne tempomaty, či mnoho iných, hlavne bezpečnostných a komfortných prvkov, no tieto prvky nielen napomáhajú výcviku, ale aj demonštrujú ich dôležitosť v dnešnej premávke. Aktívnym spôsobom nielen zvyšujú bezpečnosť vo výcviku a na cestách, ale zároveň smerujú našich absolventov siahnuť pri kúpe vozidla po takom, ktoré už tieto prvky má.

Špičková technologická vybavenosť našich vozidiel neznamená automaticky, že tieto asistenčné prvky môžu absolventi vždy a bezvýhradne využívať. Práve naopak, každý náš absolvent jazdí počas celého výcviku s deaktivovanými asistentmi.

Je treba ešte poznamenať, že každá technologická vymoženosť v moderných vozidlách vie byť užitočná len vtedy, ak ju vodič vie využiť - použiť. Vždy nám ide hlavne o to, aby bol absolvent čo najlepšie pripravený do reálnych situácii v živote - veď nie nadarmo sa hovorí „ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku.

Napríklad aj preto máme na zadnom okne fóliu, ktorá je síce priesvitná, no zároveň dostatočne znižuje určitým spôsobom komfort pri cúvaní, hlavne pri zhoršených svetelných podmienkach. Podľa nášho názoru práve zhoršený výhľad okolo vozidla pri výučbe núti žiaka viac premýšľať a viac sa orientovať v priestore. Ako skúsení mentori vieme veľmi dobre čo robíme.

Čo sa týka vozidiel, sme názoru, že ľudia si za 700 - 750 EUR (priemerné ceny vodičského preukazu v Žiline - pozn. redakcie) u nás momentálne do konca roka za uvádzacie ceny od 707 EUR a 747 EUR, zaslúžia aj trochu pohodlia, luxusu, bezpečnosti a celkového zážitku z jazdy počas výcviku. Preto boli prémiové vozidlá AUDI A3 našou jasnou voľbou.

Luxusnejšie a drahšie vozidlo navyše pôsobí na absolventa psychologicky tak, že jazdí pod trochu väčším tlakom, čím sa z neho stáva vo finále lepší a zodpovednejší vodič. Samozrejme, naše vozidlá sú poistené a prípadnej nehody sa teda absolvent nemusí báť.

Počas výcviku vždy každému ozrejmíme, že síce teraz jazdí na technologicky vyspelom vozidle, ale to, do ktorého si sadne po výcviku, nemusí byť rovnako dobré, nebude ho tak dobre poznať a práve o to viac musí byť opatrnejší. Aj keď, ako sme už spomínali, sa snažíme smerovať absolventov do moderných vozidiel a štatisticky to máme aj overené, že drvivá väčšina z nich jazdí po výcviku už v podobne vybavených autách.

Napriek nášmu presvedčeniu, že by sme sa nemali vracať v čase späť, sa pohrávame s myšlienkou zakúpenia starej ale zachovalej Škody Favorit, na ktorej si budú môcť absolventi vyskúšať, aké to je rozbiehať sa a jazdiť na vozidle technologicky už nestíhajúcom dnešnú dobu. Ak takýto žiak zvládne jazdu na Škode Favorit, zvládne jazdiť už na „všetkom“.

Zistili sme, že nemáte počítačový trenažér, je to z finančných alebo iných dôvodov?

Trenažér sme sa rozhodli do autoškoly nezakúpiť z jednoduchého dôvodu - namiesto 4 hodín trenažéra poskytujeme žiakom 4 plnohodnotné hodiny v skutočnom vozidle. Už z praxe vieme, že tieto 4 hodiny navyše dajú žiakovi ďaleko viac, ako jazda na nejakom počítači, kde absolútne necíti správanie vozidla. Aj toto je jedna z vecí, vďaka ktorej sú naši absolventi lepší a skúsenejší začínajúci vodiči.

Na vašej webstránke tvrdíte, že výučba prebieha zábavnou formou, že je s vami zábava dokazuje hlavne vaša Facebooková stránka - ako to však je v skutočnosti, majú sa absolventi báť alebo skôr tešiť na výučbu?

Snažíme sa, aby bol celý kurz vedený v príjemnom duchu a aby pri výučbe nebol prítomný strach a stres. Naši inštruktori rozumejú veľmi dobre faktu, že nikto múdry z neba nespadol a sú vyškolení tak, aby naučili dobre jazdiť kohokoľvek. A keď hovoríme kohokoľvek, tak aj naozaj kohokoľvek naučíme dobre jazdiť, pretože náš záber uchádzačov o vodičský preukaz alebo aj kondičné jazdy je od 16-ročných mladých ľudí až po cca 78-ročných vážených dôchodcov.

Chceme, aby výučba bola niečím, na čo bude absolvent vždy spomínať s úsmevom všade tam, kde s ním jazdil náš inštruktor a aj vďaka takémuto prístupu sa naučil ďaleko viac, ako v iných autoškolách. Toto všetko vieme docieliť aj práve vďaka nášmu hlavnému krédu vo výcviku a tým e „škola hrou“.

Čo sa týka Facebooku či Instagramu, snažíme sa ľudí baviť a dať aj tam najavo, že majú dočinenia s modernou a inovatívnou autoškolou, v ktorej je radosť robiť kurz, v ktorej sa určite nebudú nudiť a hlavne v ktorej sa nemusia ničoho báť. Všetko, čo u nás absolvent potrebuje, je chuť stať sa dobrým a uvedomelým vodičom.

Túto prácu teda zrejme vnímate aj ako svoje poslanie, čo navyše ešte robíte pre absolventov?

Určite treba spomenúť fakt, že absolventov učíme ohľaduplnosti a spolupráci s inými vodičmi pri jazde vozidlom a taktiež nepísané pravidlá dopravy, ktoré by sa inak naučili až v skutočnej doprave, alebo by im nedostatok týchto vedomostí mohol spôsobiť nehodu. Tým, že sa u nás učia a že rozumejú aj vodičskému bontónu, lepšie rozumejú doprave a rôznym situáciám, ktorým budú čeliť a neprekvapia ich. Budú na nové situácie reagovať logickejšie a neobmedzia tak plynulosť a bezpečnosť dopravy.

K tomu patrí aj varovanie iných vodičov pred nebezpečenstvom, ktoré ešte nevidia, či upozornenie vodiča oproti, že mu nesvietia stretávacie svetlá a podobne. Aj takýmito maličkosťami pomáhajú budovať bezpečnejší a lepší svet pre všetkých. Taktiež analýzou týchto okolností sme sa zapodievali viac než trištvrte roka, čo bolo dôvodom začatia výučby až v decembri 2017. Všetko ponúkame prvý rok za priemernú cenu vodičského preukazu v Žiline.

Chceli by ste nám o autoškole ešte niečo povedať?

Mysleli sme aj na peňaženky mladých ľudí a momentálne sme spustili možnosť zakúpenia vodičského preukazu na splátky. Preto už nebude tak finančne náročné si ho zaobstarať. V prípade, že sa jedná len o 3 splátky, je cena úplne bez navýšenia. Taktiež sme pripravili možnosť vyhrať naše AUDI A3 tak, že každé 4 roky vyžrebujeme jedného žiaka, ktorý vyhrá vozidlo, na ktorom sa prvý krát učil jazdiť.

Určite by som ešte rád spomenul možnosť kondičných jázd, ktoré u nás môže absolvovať ktokoľvek, kto si nie je sebou celkom istý, alebo má vodičský preukaz roky, ale vôbec nejazdil. Netreba takúto pauzu brať na ľahkú váhu a riskovať zbytočne nielen svoj život, ale radšej absolvovať niekoľko hodín s našim inštruktorom, ktorý odhalí vaše nedostatky a spolu na nich zapracujete a získate späť cit pre jazdu a osviežite si pravidlá dopravy.

Tiež by sme dali radi do pozornosti, že ponúkame výcvik už aj na vozidlách s automatickou prevodovkou. Je to veľmi zaujímavá ponuka hlavne pre záujemcov, ktorí už dopredu vedia, že budú po výcviku jazdiť na vozidle s automatickou prevodovkou, alebo takých záujemcov, ktorí sa obávajú manuálnej prevodovky.

Jednou zo zaujímavých výhod našej autoškoly je skoro okamžité začatie kurzu. Pokiaľ sa uchádzač už prihlásil, u nás nikdy nečaká na zahájenie kurzu 2-3 mesiace ako v iných autoškolách, pretože zahájenie kurzu máme každý štvrtok v čase o 17:17 hod. Uchádzačom o vodičské oprávnenie sa u nás nikdy nemôže stať, že by sme mali už plnú kapacitu a neprijali ich.

Štandardná doba trvania celého výcviku je približne 2-3 mesiace, v prípade rýchlokurzu má záujemca možnosť ukončiť výcvik aj so skúškou do jedného mesiaca. Samozrejmosťou je občerstvenie úplne zdarma ako aj učebné materiály.

Na záver chceme poďakovať za váš čas a odpovede. Prajeme veľa úspechov a ešte viac spokojných žiakov, z ktorých sa stanú zodpovední vodiči.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Inzercia/PR článok